اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک: دپوی شیرخشک در کارخانجات به ۶۰ هزارتن رسید

بدون دیدگاه

سیاوش سلیمی گفت: بنابر آمار دپوی شیرخشک در کارخانجات به ۶۰ هزارتن رسیده که با اصلاح قیمت پایه گمرکی باید صادرات به منظور تامین نقدینگی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاوش سلیمی گفت: بنابر آمار دپوی شیرخشک در کارخانجات به ۶۰ هزارتن رسیده است.

به گفته او،  قیمت کنونی هرکیلو شیرخام ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که با افزایش قیمت شیرخام به ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت تمام شده شیرخشک و خامه به ۴۰ هزارتومان افزایش می یابد.

سلیمی ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام، دولت باید قیمت شیرخشک هم افزایش دهد یا قیمت دستوری را حذف کنند تا به نقطه تعادل برسیم چراکه در شرایط کنونی نه تنها کمبودی در عرضه شیرخشک نداریم، بلکه با مازاد تولید هم روبرو هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی تولید ماهانه شیرخشک را ۲۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزارتن و به طور متوسط  ماهانه حدود ۸ هزارتن شیرخشک مصرف می شود که براین اساس ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتن باید در سال صادر شود.

او گفت: بنابر آمار در فروردین ۱۰ هزارتن و اردیبهشت ۹ هزار و ۶۰۰ تن شیرخشک به بازارهای هدف صادر شده است، درحالیکه با اصلاح قیمت پایه گمرکی ماهانه حداقل ۱۵ هزارتن شیرخشک باید صادر شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *