اهم اخبار

رئیس سندیکای صنایع کنسرو: سالانه ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو در کشور تولید می‌شود

بدون دیدگاه

مسعود بختیاری گفت: بنابر آمار سالانه ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو در کشور تولید می‌شود، درحالی که ظرفیت تولید صنایع ۹۰۰ میلیون قوطی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود بختیاری گفت: بنابر پیگیری های صورت گرفته، بخشنامه جدیدی در خصوص بازشدن ثبت سفارش ۱۰ هزارتن ماهی  تون صادر شده که امیدواریم هرچه سریع تر مراحل اداری آن به اتمام برسد تا بخشی از دغدغه تولیدکنندگان مرتفع شود.

به گفته او، با توجه به آنکه صید داخل جوابگوی نیاز صنایع کنسرو نیست، از این رو منعی برای واردات نباید وجود داشته باشد چراکه از اواسط خرداد تا آبان ماهی تولید داخل به دست تولیدکنندگان نمی رسد و برای تامین نیاز بازار راهی جزء واردات نداریم.

بختیاری با بیان اینکه صنایع کنسرو یک سوم ظرفیت خود تولید می‌کنند، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سالانه ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو در کشور تولید می‌شود، درحالی که ظرفیت کارخانجات ۹۰۰ میلیون قوطی کنسرو است.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: بنابر آمار طی سال های ۹۴ و ۹۵ رقمی بالغ بر ۵۴ هزارتن واردات ماهی داشتیم که در آن مقطع قیمت کنسرو تون برای مصرف کننده ثابت بود، اما طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان واردات به یک پنجم معادل ۱۰ هزارتن رسید که همین امر منجر به جهش قیمت کنسرو برای مصرف کننده شده است.

او با بیان اینکه اهرم واردات ماهی تون نقش کنترلی بر قیمت کنسرو دارد، افزود: اگر محدودیتی برای واردات ماهی نداشته باشیم به طوریکه سالانه تا ۵۰ هزارتن ماهی تون وارد شود که جوابگوی نیاز بازار باشد، تعادل و کنترل بر قیمت اعمال می شود. کمااینکه تجربه سنوات قبل این موضوع را نشان می دهد.

بختیاری گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز ماهی تون از طریق صید داخل و مابقی واردات تامین می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *