اهم اخبار

راه‌اندازی خط تولید محصول جایگزین آفت‌کش‌های شیمیایی

بدون دیدگاه

یک شتاب‌دهنده دانش‌بنیان موفق به طراحی و راه‌اندازی خط تولید جایگزینی نوآورانه برای سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی شد که به کیفیت محصولات کشاورزی کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مسعود عباسی، مدیرعامل شرکت سیب سبز برنا سلامت در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: شتاب‌دهنده دانش‌بنیان سیب سبز سلامت در زمینه تجاری‌سازی شرکت‌های تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و فعالان حوزه بیوتکنولوژی (کشاورزی، غذایی، دارویی) فعالیت می‌کند. این شتاب‌دهنده با ارائه خدماتی همچون طراحی محصول، فرمولاسیون، دانش فنی، طراحی خط تولید تا مرحله تجاری‌سازی محصول، اخذ مجوزها و… به این شرکت‌ها و فعالان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به محصولاتی قابل عرضه در بازار تبدیل کنند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شتاب‌دهنده دانش‌بنیان سیب سبز سلامت با سابقه‌ای درخشان در تجاری‌سازی شرکت‌های نوپا در کارنامه خود افتخارات متعددی به ثبت رسانده است. این شتاب‌دهنده با تمرکز بر طراحی محصول، فرمولاسیون، دانش فنی و راه‌اندازی خط تولید تا مرحله تجاری‌سازی به بیش از ۲۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی، غذایی و کشاورزی یاری رسانده و بیش از ۷۰ محصول را به مرحله تولید رسانده است.

مدیرعامل شتاب‌دهنده سیب سبز سلامت با تشریح دستاوردهای این مجموعه، اظهار داشت: ما در طول ۱۰ سال فعالیت خود، با ارائه خدمات به شرکت‌های نوپا در سراسر کشور از جمله چابهار، زاهدان، خرمشهر، آبادان، شهرکرد، سنندج، اردبیل، ماکو و…، همواره در کنار این شرکت‌ها در مسیر دشوار راه‌اندازی و تجاری‌سازی ایده‌هایشان بوده‌ایم.

وی در ادامه به یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای این شتاب‌دهنده اشاره کرد و گفت: طراحی، توسعه و راه‌اندازی خط تولید محصول پروفیکس از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی، نقطه عطفی در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود. این محصول جایگزینی نوآورانه برای سموم شیمیایی و آفت‌کش‌ها است که ضمن حفظ سلامت محیط زیست، به افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

عباسی در خصوص مزایای دیگر محصولات این شتاب‌دهنده نیز توضیح داد: فرمولاسیون سایر محصولات سیب سبز سلامت نیز با استقبال گسترده‌ای در بازار داخلی مواجه شده است. این محصولات علاوه بر کیفیت بالا، از مزیت مهم جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز برخوردار هستند.

شتاب‌دهنده سیب سبز سلامت با اتکا به تخصص و تجربه خود و با بهره‌گیری از جوانان نخبه و خلاق، در مسیر نوآوری و شکوفایی صنایع مختلف کشور گام برمی‌دارد و چشم‌اندازی روشن برای آینده این صنایع ترسیم می‌کند.

وی در پایان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این مجموعه گفت: شتاب‌دهنده دانش‌بنیان سیب سبز سلامت با اتکا به شبکه‌ای گسترده از متخصصان و ذینفعان در مسیر توسعه و پیشرفت خود گام برمی‌دارد. این شتاب‌دهنده در حال حاضر دارای بیش از ۱۵ تا ۲۰ نفر همکار مستقیم و ۵۰ نفر همکار غیرمستقیم است. همچنین، حدود ۳۰ شرکت و مجموعه در قالب‌های مختلف با سیب سبز سلامت تعامل دارند.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *