اهم اخبار

مقامات جمهوری چک در مرغ های وارداتی از برزیل “سالمونالا” پیدا کردند/۱۱تن مرغ برگشت داده شد

بدون دیدگاه

مقامات چک فاش کردند که سالمونلا در نمونه‌های گوشت مرغ وارداتی از برزیل شناسایی شده است ،سازمان دامپزشکی ایالتی دستور فراخوان دو محموله مرغ، مجموعاً بیش از ۱۱ تن را به دلیل سالمونلا صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، هر دو محموله در حال حاضر ازدست مشتریانی که عمدتاً موسسات پذیرایی بودند، خارج میشوند.

اولین محصول سینه مرغ منجمد ۲ کیلوگرمی با ماندگاری ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ است و اولین نمونه رسمی در یه انبار در شهر پراگ گرفته شد.

وارد کننده به جمهوری چک شرکت وارداتی مستقر در هلند به نام “Made”بوده و عمده فروشی به نام “Makro” نیز برخی از محصولات را توزیع می کرد. بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت در این انبار نگهداری می شد و سازمان دامپزشکی ایلاتی توزیع این مجموعه را متوقف کرد.

محصول دوم سینه مرغ ۲ کیلویی بدون استخوان و بدون پوست با تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۵ می باشد و نمونه ای که برای سالمونلا مثبت بود، از انبار شرکت Polar Trading s.r.o گرفته شد این دسته بخشی از یک محموله بزرگتر بود که عمدتاً به رستوران ها و غذاخوری ها ارسال می شد؛ یک اطلاعیه در سیستم هشدار سریع برای غذا و خوراک (RASFF) نوع بیماری را “سالمونلا مینسوتا” ذکر کرده است.

۹۲ بازرسی انجام شده و ۲۰ نمونه از زمان شروع بررسی های پیشرفته شده از ابتدای ماه سپتامبر گرفته شده است. سازمان مقررات اروپا در مورد گوشت تازه مرغ فقط سالمونلا “انتریتیدیس” و سالمونلا “تیفی موریوم” را پوشش می‌دهد بنابراین یافته‌های سایر انواع سالمونلا سازگار تلقی می‌شوند.

مترجم: احسان فتحعلیان

سرویس خبری: بین الملل

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *