اهم اخبار

شرکت تعاونی روستایی زنان امید دامنکوه کارآفرین برتر استان سمنان

بدون دیدگاه

شرکت تعاونی روستایی زنان امید دامنکوه به عنوان تعاونی موفق و کارآفرین برتر در شهرستان دامغان استان سمنان معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان سمنان؛ در راستای معرفی تعاونی های موفق تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان ، شرکت تعاونی روستایی زنان امید دامنکوه شهرستان دامغان به عنوان یکی دیگر از تعاونی های موفق این استان معرفی شد.

شرکت تعاونی روستایی زنان امید دامنکوه شهرستان دامغان در مردادماه سال ۹۷ تاسیس شده که تعداد اعضای تحت پوشش آن در حال حاضر ۱۸ نفر می باشد.

این شرکت تعاونی در سال ۹۷ با دریافت مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از صندوق کارآفرینی امید، ۲ دستگاه میوه خشک کنی خریداری کردند که علاوه بر فعالیت در این زمینه، می توان به تولید عرقیجات، رشته، رب انار و رب گوجه، سرکه سیب و پخت انواع نان ها و شیرینی سنتی نیز به عنوان عمده فعالیت این شرکت نیز اشاره کرد.

همچنین در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا این شرکت با هدف افزایش سیستم ایمنی بدن برای اولین بار در استان مشغول به تولید و فرآوری محصول سیر سیاه است که به صورت مستقیم برای ۶ نفر ایجاد شغل شده است.

سیر سیاه محصولی با ارزش و پرطرفدار است که مزه شیرین و خواص درمانی و بافت نرمی دارد که مصرف این محصول باعث کاهش فشار خون، کلسترول و کاهش استرس می شود و در روند درمان بیماری کلیوی، ورم های مفصلی و درمان بیماری های تنفسی و آسم بسیار موثر است.

لازم به ذکر است که این شرکت تعاونی در سال ۹۸ از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان کارآفرین برتر استان انتخاب گردیده بود.

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *