اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی: ارزآوری صادرات قزل آلا به ۵ میلیون دلار رسید

بدون دیدگاه

آرش نبی زاده گفت: بنابر آمار از ابتدای سال حدود هزارتن قزل آلا به ارزش۴ تا ۵ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۲۰ هزارتومان و عمده فروشی ۱۳۰ هزارتومان، سالمون سرمزرعه ۱۳۰ هزارتومان و عمده فروشی ۱۴۰ هزارتومان است.

او قیمت تمام شده هرکیلو قزل آلا را ۱۵۰ تا ۱۶۰هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا و عرضه قزل آلای پرورش در قفس، قیمت کاهش یافته است به طوریکه کمتر از نرخ تمام شده عرضه می‌شود.

نبی زاده ادامه داد: باوجود آنکه تولیدکنندگان پرورش ماهی در قفس بدلیل گرمای هوا نمی‌توانند ماهی را نگه دارند، از این رو تا اواخر تیرماه ناگریز به عرضه هستند، اما سایر تولیدکنند‌گان تا عادی شدن شرایط بازار از عرضه اجتناب می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت قزل آلا گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا همانند مدت مشابه سال قبل به ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزارتن برسد.

او قیمت هرکیلو ماهی صادراتی را ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: اگر صادرات قزل آلا نباشد، بسیاری از تولیدکنندگان به سبب زیان وارده از چرخه تولید خارج می‌شوند. هرچند صادرات چندان چشمگیر نیست.

نبی زاده ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون هزارتن قزل آلا به ارزش ۴ تا ۵ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شده است و همواره پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال به ۴ تا ۵ هزارتن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با بیان اینکه ایران سومین تولیدکننده قزل آلا در آب‌های شیرین محسوب می‌شود، افزود: پتانسیل تولید ۲۵۰ هزارتن قزل آلا به شرط داشتن بازار وجود دارد.

او از راه اندازی سامانه جامع آبزیان کشور طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: تمامی تولیدکنندگان مشخصات و نحوه تولید را از ابتدای مراکز تکثیر تخم چشم زده تا عرضه به مرکز فرآوری باید در این سامانه عرضه کنند، در غیراین صورت امکان صادرات وجود ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *