اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: توزیع سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بذر گواهی‌شده گندم در بین کشاورزان

بدون دیدگاه

علیقلی ایمانی گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بذر گندم معادل یک سوم نیاز کشاورزان تحت عنوان بذر گواهی‌شده از سوی وزارت جهاد توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی با بیان اینکه کمبودی در تامین نهاده های کشاورزی نداریم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی سالانه برای کشت گندم ۳۰ درصد بذر مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد که بهره برداران باید تا ۳ سال از این بذر استفاده کنند.

به گفته او، همه ساله یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بذر گندم معادل یک سوم نیاز کشاورزان تحت عنوان بذر گواهی شده از سوی وزارتخانه آماده و توزیع می‌شود.

ایمانی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و پراکنش بارش در نخستین ماه سال زراعی و پیش بینی استمرار شرایط مساعد بارش از لحاظ میزان بارش و پراکنش، خودکفایی گندم در سال زراعی آینده محقق می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: در کنار مسائل فنی و نهاده های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و آموزش بهره برداران به منظور استفاده از کودهای سرک در مراحل داشت و چگونگی مقابله با علف های هرز باید در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه سال آینده از واردات گندم بی نیاز می شویم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم از ۶ میلیون سطح زیرکشت در سال آینده به ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *