اهم اخبار

میزان برداشت از دریا بر اساس توصیه کارشناسان باشد

بدون دیدگاه

رییس سازمان شیلات ایران گفت: برای بهره‌برداری پایدار از دریا ضرورت دارد که میزان فعالیت و برداشت از آن برپایه توصیه‌هایی باشد که حاصل تحقیقات محققان شیلاتی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در نشستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، دریانوردان را سفیران امنیت غذای دریایی نامید و افزود: حضور جوانان در رشته‌های صید و صیادی بسیار ارزشمند بوده و از آنجا که تأمین غذای مردم با همت شما محقق می‌شود، لازم است معرفت دقیقی از دریا و ماهیگیری مسئولانه داشته باشید.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری پایدار از دریا ضرورت دارد که میزان فعالیت و برداشت از آن بر پایه توصیه‌هایی باشد که حاصل تحقیقات محققان شیلاتی است.

حسینی، دریانوردان را بازوی اجرایی تحقیقات برشمرد و گفت: برای پایداری برداشت منابع دریایی لازم است همپای توصیه‌های تحقیقاتی حرکت کرده و آن را به سایرین، تعمیم دهید.

وی ادامه داد: مدیریت منابع دریایی همراه با مشارکت فعالانه جامعه صیادی لازم و ضروری بوده و حکمرانی پایدار تنها با همراهی جامعه بهره‌بردار، امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان شیلات ایران به تأمین غذا برای نسل آینده اشاره کرد و گفت: صیادان مسئول، به برنامه‌هایی که برای افزایش تولید و تأمین امنیت غذایی ایران اسلامی، توسط این سازمان و سایر دستگاه‌ها ارائه شده است، پایبند باشند.

حسینی حل مشکلات مربوط به زیرساخت‌های جامعه صیادی را دغدغه سازمان شیلات برشمرد و ادامه داد: بهره‌برداران جامعه شیلاتی با خودگردان کردن فعالیت‌ها، می‌توانند به سمت حل مشکلات حرکت کرده و سازمان شیلات ایران نیز در این مسیر همراه آنها خواهد بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *