اهم اخبار

چین برای کشاورزی آمریکا جایگزینی ندارد

بدون دیدگاه

کشاورزان سویا در ایالات‌متحده از سیاستگذاران می‌خواهند که غذا را از جنگ تجاری دور نگه دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، انجمن سویای آمریکا به رویترز گفت که کشاورزان آمریکایی از سیاستگذاران آمریکایی خواسته‌اند که موادغذایی را در جنگ تجاری با چین دخالت ندهند، در حالی که نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه تنش‌ها بین دو کشور باعث کاهش تجارت کشاورزی می‌شود.

ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده، تعرفه‌های سنگینی را بر کالاهای چینی اعمال کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که می‌تواند به صادرات کشاورزی ایالات‌متحده به چین آسیب بیشتری وارد کند و پکن قول داده است که تلافی کند.

ایالات‌متحده از زمان جنگ تجاری دولت ترامپ، به طور قابل‌توجهی سهم بازار خود را در چین از دست داده است، زیرا محموله‌هایی مانند سویا آسیب دیده است.

کشاورزان سویا و غلات آمریکایی در این رویداد گفتند که در حال تعامل با خریداران چینی برای تقویت روابط تجاری هستند.

آدام شیندلر، رهبر تیم مشاوران آسیایی شورای غلات ایالات متحده گفت: این بازار برای ما غیرقابل جایگزین است و هیچ بازاری مانند بازار چین وجود ندارد، بنابراین ما اینجا هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که مشتریان ما می‌دانند که ما اینجا خواهیم بود. او گفت ما می‌خواهیم شما (چین) بدانید که برای ما مهم هستید، می‌خواهیم بدانید که کشاورز آمریکایی از شما قدردانی می‌کند.

ایالات‌متحده برای صادرات محصولات کشاورزی خود به چین وابسته است اما عرضه ارزان‌تر از برزیل و آرژانتین، سهم بازار این کشور را محدود کرده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *