اهم اخبار

نرخ خرید توافقی خرمای استعمران در خوزستان اعلام شد

بدون دیدگاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از نهایی شدن قیمت خرید توافقی خرمای استعمران در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ مجید نبی‌پور در کارگروه تخصصی خرید تضمینی خرما در سالن شهید سلیمانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: پس از برگزاری نشست‌های کارگروه تخصصی خرمای استان و کمیته‌های تخصصی با محوریت نمایندگان نخلداران، اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار استان و انجمن خرمای استان و بررسی آنالیز هزینه تولید خرما، قیمت هرکیلوگرم خرمای استعمران درجه یک به مبلغ ۲۷۵ هزار ریال تعیین شد.

نرخ خرید توافقی خرمای استعمران در خوزستان اعلام شد

وی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های تبعی نظیر تامین صندوق و کرایه حمل بر عهده خریدار خواهد بود اظهارکرد: قیمت خرید هر کیلوگرم خرمای درجه ۲، ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک به مبلغ ۲۳۳ هزار ریال تعیین شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه قیمت خرید خرمای درجه سه استعمران با توافق طرفین تعیین خواهد شد گفت: هیچ محدودیتی برای فروش محصول با قیمت بالاتر وجود ندارد و در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی، نخلداران می توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

نبی‌پور تاکید کرد: نخلداران خرمای خود را به طور مستقیم به کارگاه‌های بسته‌بندی و صادرکننده مورد تایید کارگروه تحویل دهند.

وی اظهارکرد: برآورد می‌شود در سال جاری، ۳۳۰هزار تن خرما از سطح نخیلات استان برداشت شود.

سطح نخیلات استان خوزستان ۴۲هزارهکتار است که از این مقدار، ۳۶هزارهکتار نخیلات مثمر و مابقی نخیلات جوان ناشی از توسعه جدید هستند.

برداشت خرمای استان خوزستان از نیمه دوم شهریور ماه آغاز خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *