قطعی برق تولید قارچ را ۵ درصد کاهش داد

بدون دیدگاه

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا و قطعی مکرر برق، تولید قارچ ۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی رجبی گفت: طبق روال همه ساله تولید قارچ در فصل گرما ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد که امسال بدلیل گرمای بی‌سابقه هوا و قطعی مکرر برق، ۴ تا ۵ درصد افت تولید بیشتر بوده است.

به گفته او، با توجه به قطعی مکرر برق و عدم تجهیز برخی واحد‌ها به سیستم‌های خنک کننده، عرضه قارچ  در بازار کاهش یافت که این امر منجر به نوسان قیمت و در نهایت عرضه قارچ بالاتر از نرخ مصوب در بازار شده است.

رجبی قیمت مصوب هرکیلو قارچ سرمزرعه را ۱۰۰ هزارتومان و برای مصرف کننده ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: اکنون هرکیلو قارچ سرمزرعه با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتومان و در خرده فروشی‌ها ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی عرضه نسبت به تقاضا در بازار خبر داد و گفت: بنابر آمار، توزیع روزانه قارچ در تهران به ۳۰ تا ۳۵ تن رسیده است که امیدواریم با ورود به فصل سرما، عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

او با بیان اینکه ۲۵۰۰ واحد قارچ دارای مجوز در کشور فعال هستند، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزارتن برسد.

رجبی درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ گفت: با توجه به گرمای هوا، صادرات قارچ متوقف شده است. هرچند به دلیل آنکه قارچ جزء صادرات میوه و تره بار است، آمار دقیقی از آن نداریم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *