افزایش درآمد و صادرات از مهم‌ترین مزایای پرورش مرغ فاقد آنتی‌بیوتیک است

بدون دیدگاه

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان افزایش درآمد ملی و صادرات را از مهم‌ترین مزایای پرورش مرغ فاقد آنتی‌بیوتیک برشمرد.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حامد شمس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با عنایت به نظارت‌های بازرسین دامپزشکی، انجام نمونه‌برداری‌های مستمر در طول دوره پرورش و نتایج حاصل شده از آزمایش‌ها، ۲۸ هزار قطعه مرغ بدون آنتی‌بیوتیک از ابتدای سال جاری در یک واحد پرورش طیور گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک با هدف ارتقای سلامت و امنیت غذایی در شهرستان قوچان از ابتدای سال جاری تولید و تهیه شد.

وی با یادآوری سیاست‌های راهبردی در خصوص حمایت از تولیدات سالم و ارگانیک افزود: نیاز است با اقدامات حمایتی شامل تخصیص تسهیلات به مرغداران متقاضی برای بهینه‌سازی واحدهای مرغداری و… تولیدکنندگان زمینه افزایش تولید این محصولات سالم را در شهرستان افزایش دهند.

شمس جلوگیری از ایجاد مقاومت آنتی‌بیوتیکی در طیور و انسان، کاهش طول دوره پرورش، افزایش کیفیت گوشت (طعم و مزه)، افزایش تعداد دوره پرورش در طول سال، افزایش تعداد جوجه‌ریزی در واحد، جلوگیری از بیماری‌های طیور و افزایش درآمد ملی و صادرات را از مهم‌ترین مزایای پرورش مرغ فاقد آنتی‌بیوتیک برشمرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان تصریح کرد: در صورت مشارکت مرغداران در گسترش تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، نه تنها منافع اقتصادی مرغداران تأمین می‌شود، بلکه مصرف کنندگان نیز از این محصولات استقبال می‌کنند./ایسنا

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *