اهم اخبار

۲۰۵ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی به بهره برداری می‌رسد

بدون دیدگاه

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت:تعداد ۲۰۵ طرح دیگر نیز در زیر بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری بالغ بر ۹۱۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: در پیامد به بهره برداری رسیدن تعداد ۱۴۹ طرح و با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی امسال، تعداد ۲۰۵ طرح دیگر نیز در زیر بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی و غذایی از جمله کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، سردخانه محصولات کشاورزی، فرآوری محصولات باغی، کارخانجات رب و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و … با اعتباری بالغ بر ۹۱۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته او، این میزان سرمایه گذاری، ۴۵ درصد سرمایه گذاری و اعتبار هزینه شده در کل بخش کشاورزی برای پروژه‌های هفته دولت است که حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با اختلاف، رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است که نشان دهنده توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی حسب اسناد بالا دستی به بخش صنایع غذایی، مبتنی به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی است.

ذوالفقاری ادامه داد: استان‌های خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان غربی به ترتیب با ۲۹-۱۸ و ۱۷ پروژه سه استان برتر از لحاظ تعداد طرح‌ها و استان‌های گیلان، اذربایجان غربی و خراسان رضوی با سرمایه گذاری ۱۶۹۷، ۱۵۶۱ و ۱۰۰۶ میلیارد تومان حائزین رتبه برتر شدند.

به گفته ذوالفقاری، با افتتاح این پروژه‌ها شاهد جذب ۲.۵ میلیون تن ماده خام خواهیم بود که گامی بلند در جلو گیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و ارزش افزوده بالای این محصولات است.

این مقام مسئول افزود: ۴۴۸۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹۶۱۷ نفر اشتغال غیر مستقیم از نتایج اجرای طرح‌های فوق است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع غذایی اعلام کرد در حدود ۸۸ درصد از کل اعتبارات هزینه شده با استفاده از سرمایه گذاری و آورده شخصی بخش خصوصی بوده که این موضوع حاکی از جذابیت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، غذایی و موفقیت مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در جذب سرمایه‌های سرگردان بخش خصوصی و مردمی سازی اقتصاد و توجه ویژه به شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم”است.

او گفت: با عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی در دولت جدید شاهد توجه جدی‌تر به اتمام پروژه‌های نیمه تمام این بخش باشیم که این مهم با تخصیص خط اعتباری ویژه صنایع تبدیلی و غذایی محقق خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *