اهم اخبار

باریستا می‌خواهد یکی از ۵ برند بازار قهوه باشد

بدون دیدگاه

باریستا برند جدید شرکت سحرچین سلامت در راستای دسترسی بازار به قهوه فوری باکیفیت با سه محصول کاپوچینو، کافی‌میکس ۳ در یک و اسپرسو در نخستین روز نمایشگاه صنعت نوشیدنی رونمایی شد. این رویداد روز دوشنبه ۲۹ مرداد با شرکت فعالان صنعت نوشیدنی و خبرنگاران در محل غرفه این برند برگزار شد. آیین رونمایی را اسماعیل شاه‌طهماسبی، حسن سیرانی، احسان عباسی و امیرمیلاد شایان اعضای هیئت مدیره سحرچین سلامت اجرا کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، شرکت سحرچین سلامت که پیش‌تر نوشیدنی انرژی‌زای خود با نام تجاری TNT را وارد بازار کرده بود، این بار قهوه فوری را برای عرضه به بازار برگزید.

رشد ۱۱ درصدی بازار قهوه فوری ایران تا ۲۰۳۰

در آغاز این رویداد اسماعیل شاه‌طهماسبی مدیرعامل شرکت سحرچین سلامت با اشاره به جایگاه قهوه فوری در زندگی پرسرعت امروز گفت: امروز با سرعت یافتن زندگی، مشتریان بیشتر دنبال نوشیدنی‌هایی هستند که به سرعت آماده می‌شوند. این شرایط باعث شد که قهوه‌های فوری خیلی زود فراگیر شوند ولی میانگین مصرف قهوه برای هر ایرانی ۴۰۰ گرم در سال است در حالی که این میزان در آمریکا ۴ کیلوگرم است.

شاه‌طهماسبی به رشد چند سال آینده بازار قهوه فوری اشاره کرد و گفت: این بازار تا سال ۲۰۳۰ در ایران رشد مرکب ۱۱ درصدی خواهد داشت و انتظارات این بازار بالاست. این نشان می‌دهد که چه حجمی از بازار در آینده نزدیک منتظر قهوه فوری باکیفیت است.

او سپس به مسیر پرچالش طعم‌سازی و طراحی محصول پرداخت و درباره انتخاب طعم‌ها بیان کرد: ما در مجموعه سحرچین برای انتخاب نوع قهوه و به طعم رسیدن یک مسیر تخصصی را طی کردیم. در قهوه‌های فوری دو دسته‌بندی اصلی وجود دارد. یکی اسپرسو فوری است که تلخ و ترش است. یک دسته هم قهوه‌های ترکیبی هستند که تلخ و ترشی آن‌ها کمتر است.

ما با بررسی بازار به اسپرسو، کافی میکس ۳ در یک و کاپوچینو که فروش بیشتری دارند، رسیدیم. در طراحی محصول نیز مسیر سختی داشتیم. زیرا برندهای فراوان و با طراحی‌های ویژه‌ای در بازار وجود دارد. ما از طرح‌های ۱۴ طراح استفاده کردیم که یکی از آن‌ها نهایی شد. هم در طعم‌سازی و هم طراحی محصول بررسی میدانی انجام دادیم. اسپرسو ما از اصل قهوه و بدون اسانس ساخته شده و تلاش کردیم بهترین کیفیت را حفظ کردیم.

شاه‌طهماسبی در پایان سخنان خود با ترسیم برنامه و چشم‌انداز این برند گفت: برنامه ما این است که از این بازار رو به رشد سهم بیشتری داشته باشیم و چشم‌انداز این است که یکی از ۵ برند اصلی تولیدکننده قهوه فوری در ایران باشیم. با توجه به اینکه واردات از کشورهای مختلف به شدت کم شده و برندهای خارجی هم در ایران محصول خود را تولید می‌کنند این هدف‌گذاری مناسبی است. در این مسیر از همفکری متخصصان و نیروی انسانی کارا برخورداریم.

نسلی که ذائقه را عوض کرد

رویداد رونمایی از برند باریستا با سخنرانی حسن سیرانی عضو هیئت مدیره سحرچین سلامت ادامه یافت. سیرانی با بیان قصه ورود بی‌صدای قهوه به ذائقه مردم گفت: سی سال پیش در مهمانی‌ها پذیرایی با چای انجام می‌شد ولی امروز در هر نقطه‌ای از کشور حتی یک کافه کوچک دستگاه اسپرسوساز دارد. این نشان می‌دهد که نیاز و ذائقه عوض شده و این تغییر بسیار جدی است. دلیل آن سیطره نسل زد بر جامعه است. صاحبان کسب‌وکار برای موفقیت در بازار باید این نسل را بشناسند.

او با تاکید بر اهمیت چابکی کسب‌وکارها بیان کرد: امروز کارآفرینان نیز بسیار جوان‌اند. اکنون در اینستاگرام ۷۵۰ هزار کسب‌وکار داریم و اگر طبق تجربه ده درصد آنان بمانند و بزرگ شوند، کسب‌وکارهای جدی بزرگی در آینده خواهیم داشت. تاکنون شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک را می‌خوردند. ولی الان شرکت‌های چابک شرکت‌های کند و لخت را می‌خورند. خوشبختانه برند سحرچین یرندی چابک و سریع است و در بازار حضور خوبی دارد.

رشد شش برابری بازار قهوه در کمتر از شش سال

قهوه فوری بیش از ۵۰ درصد مصرف قهوه جهان را به خود اختصاص داده است. این را حسام ربیعی، رئیس انجمن قهوه ایران گفت و به آمار مصرف قهوه در ایران نیز اشاره کرد: مصرف قهوه در ایران هر روز بیشتر شده و نسبت به شش سال گذشته تقریبا شش برابر شده است. در این میان برندهای بسیاری برای تامین بازار و تامین سلیقه مشتری با هم رقابت کردند. شرکت سحرچین سلامت در این سال‌ها نشان داد که کیفیت محور حرکت می‌کنند و آن را فدای سرعت نمی‌کنند. اکنون قهوه فوری بیشتر از ۵۰ درصد مصرف قهوه جهان را دارد. با افزایش مصرف، کیفیت برای مصرف‌کننده مهم شده و این باعث رقابت برندها می‌شود.

چابکی شرط لازم برای حضور در بازار

محمد جواد نیکبخت، بنیان‌گذار استارتاپ انرجیم یکی مهمانان این رویداد بود. او به اصل چابکی پرداخت و گفت: ما استارتاپی‌ها همیشه معترضی بودیم که در کسب‌وکار استارتاپی سرعت تغییرات بالاست و باید هر لحظه تصمیمات جدید بگیریم ولی شرکت‌ها چنین فوریتی ندارند. مشاهده حضور محصولات سحرچین در بازار ثابت کرد که مشتریان انتظار رفتار چابک از تولیدکننده دارند. علاوه بر این سحرچین در کمپین‌های تبلیغاتی قوی برای هویت این برند قدم‌های خوبی برداشته است و این نقطه قوت بزرگی است.

استارباکس ۱۷۶ نوع قهوه به جهان عرضه کرد

رویداد رونمایی از برند باریستا با سخنرانی علیرضا یونچی، فعال صنعت غذا و نوشیدنی دنبال شد. یونچی برند استارباکس را یک الگوی مثال زدنی خواند و گفت: بزرگترین برندهای جهان از افراد و فکرهای بزرگ ساخته شدند. استارباکس ۵ خریدار اصلی دارد که هواپیما در اختیار دارند و مزارع قوه جهان را زیر پا می‌گذارند. اکنون این برند ۱۷۶ نوع قهوه دارد. شما هم کار بزرگ بلدید. به بزرگان این صنعت در جهان وصل شوید و از آن‌ها الگو بگیرید.

او با اشاره به کشت قهوه در ایران بیان کرد: الان مرکز تحقیقات کشاورزی در سه نقطه کشور مزرعه قهوه کاشته است و شما می‌توانید در راستای مسئولیت اجتماعی خود از این مزارع حمایت کنید.

باریستا با سه محصول به بازار آمد

به دنبال آیبن رونمایی، برند باریستا با سه محصول از خانواده قهوه فوری شرکت سحرچین سلامت شامل اسپرسو، کاپوچینو و کافی‌میکس وارد بازار شد. شرکت سحرچین سلامت در آغاز با واردات نوشیدنی انرژی‌زا از آلمان کار خود را آغاز کرد. سپس با وضع محدودیت واردات وارد عرصه تولید شد و نوشیدنی انرژی‌زای TNT را به بازار معرفی کرد. باریستا فاز دوم معرفی محصولات این برند به بازار است.

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *