اهم اخبار

در قالب انتقال یافته تحقیقاتی به بخش خصوصی:پروتکل کامل کشت بافت خرما ارایه می‌شود

بدون دیدگاه

پروتکل کامل کشت بافت خرما در قالب انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بخش خصوصی ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش بین‌المللی کشت بافت خرما بیستم تیرماه ۱۳۹۶ در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج برگزار می‌شود.

ایرج رستگار دبیر همایش با بیان این که تمامی مراحل پروتکل کشت بافت خرما از نمونه‌گیری، استقرار، تکثیر، ریشه‌زایی و سازگاری اولیه و ثانویه در همایش اولیه می‌شود، اظهار داشت: این همایش که با حضور متخصصان بزرگترین مرکز کشت بافت خرما کشور عمان برگزار می‌شود، نقش به سزایی در راستای عمق بخشی و توسعه صنعت کشت بافت خرما در ایران خواهد داشت.

رستگار افزود: با ارایه بیش از چهار ساعت فیلم آموزشی می‌کشیم مراحل کشت بافت خرما را به صورت مستند و جز به جز ارایه نماییم.

رستگار با بیان این مطلب که روش‌های سنتی امکان پاسخ‌گویی کامل به اصلاح و نوسازی نخلستان‌های کشور را ندارد،‌ خاطرنشان کرد: تکثیر خرما به شیوه کشت بافت، یک ضرورت است، ولی هزینه چند میلیاردی پروتکل کشف بافت خرما یک انسداد برای تولید و تکثیر خرما به شمار می‌رفت که برای رفع این معضل در همایش بیستم تیرماه پروتکل کشت بافت خرما به صورت رایگان در اختیار محققان، دانش‌پژوهان، مدیران مراکز کشت بافت کشور و سایر میهمانان همایش قرار خواهد گرفت.

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *