اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: تخم مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود

بدون دیدگاه

ناصر نبی پور گفت: با توجه به کاهش مصرف در فصل گرما، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۸ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که کماکان ۹ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او مازاد تولید و کاهش مصرف در فصل گرما را علت اصلی افت قیمت تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار اعلام کرد و افزود: علی رغم ذخیره سازی تخم مرغ از سوی دولت و صادرات، قیمت کماکان پایین است.

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ را بالای ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار روزانه ۳ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در کشور مصرف می شود‌.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: بنابر آمار روزانه حدود ۴۰۰ تن تخم مرغ صادر می شود. همچنین یک هزار و ۵۰۰ تن هم خرید حمایتی تخم مرغ انجام شده است.

او گفت: بنابر نرخ مصوب اعلامی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری  ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان  و مصرف کننده ۵۶ باید عرضه شود که اکنون به رغم کاهش قیمت درب مرغداری، تخم مرغ با نرخ مصوب به دست کننده می رسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *