اهم اخبار

اختلاف‌ نظر تعیین قیمت گندم را به تاخیر انداخت/ برگزاری جلسه کمتر از یک هفته آینده

بدون دیدگاه

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، صبح امروز جلسه شورای قیمت‌گذاری در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد تا قیمت ۳۲ محصول اساسی تعیین شود که غلامرضا قزلجه نوری- وزیر جهاد کشاورزی- در این جلسه اظهار کرد: بر اساس قانون شورای قیمت‌گذاری و اعلام سیاست‌های حمایتی تا پایان تیرماه باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد که متاسفانه این مسئله به تاخیر افتاد. طی روزهای گذشته و پس از استقرار در وزارت‌خانه جلسات و کمیته‌های لازم شکل گرفت تا مقدمات جلسه امروز انجام شود و بتوانیم قیمت خرید گندم را در سال زراعی آینده اعلام کنیم و کشاورزان بتوانند مطابق آن برنامه‌ریز کنند.

وی افزود: با توجه به ترکیبی که دولت مشخص کرده است، نمایندگانی از دولت، وزارت جهاد کشاورزی، اقتصاد و برنامه و بودجه، نمایندگانی از تشکل‌ها و تولیدکنندگان در عضویت شورا و ناظرینی از مجلس شورای اسلامی در جلسه حضور داشتند. حدود دو ساعت این جلسه ادامه داشت و نظرات کارشناسی مختلف مطرح شد. باتوجه به وجود تفاوت دیدگاه‌ها بنا شد که طی روزهای آتی جلسات کارشناسی تکرار شود تا دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود و در جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اختلاف نظرها قیمت امروز تعیین نمی‌شود. ما منافع ملی و منافع کشاورزان را در نظر داریم و به همین دلیل موارد مورد بحث باید حتما مطرح و حل شوند. جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری حتما کمتر از یک هفته دیگر برگزار و اعلام خواهد شد چرا که برای کشاورزان بسیار ضروری است.

سرویس خبری: کشاورزی

نویسنده

منا غزازانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *