اهم اخبار

برنامه های کشت قراردادی با اولویت گندم آبی و کلزا تدوین شد

بدون دیدگاه

سرپرست سازمان تعاون روستایی گفت: چند برنامه با اولویت گندم آبی و کلزا در همه استان‌های کشور آماده کرده‌ایم و می‌توانیم در مورد این دو محصول با کمک شبکه تعاون روستایی در حوزه کشت قراردادی به عنوان مجری اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعاون روستایی هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه هماهنگی کشت قراردادی با بیان ظرفیتهای بالای سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش از حیث زیر ساختها و توان فنی، بر آمادگی کامل این سازمان برای نقش آفرینی در اجرای مطلوب کشت قراردادی دو محصول گندم آبی و کلزا به عنوان مجری تاکید کرد. 

هادربادی تجربه موفق تشکلها و اتحادیه های مرتبط تحت پوشش در خدمت رسانی به کشاورزان و اعتماد متقابل بین کشاورزان و شبکه تعاون روستایی را فرصت مناسبی برای اجرای مطلوب کشت قراردادی در کشور دانست و تصریح کرد: قطعاً دستاورد آن کمک به تحقق امنیت غذایی کشور خواهد بود.

وی افزود: توزیع بهینه و به موقع نهاده ها و نظارت فنی بر مراحل کاشت، داشت و برداشت ( با استفاده از توان کارشناسی سازمان و شبکه تحت پوشش) مزایای ورود سازمان تعاون روستایی در موضوع کشت قراردادی می دهد.

وی تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بیش از ۸ هزار تشکل، ۱۵۰۰ اتحادیه و تعاونی تولید و ۳ هزار تعاون روستایی، ۲۶ شرکت سهامی زراعی فعال و ۱۰ کشت و صنعت فعال در کشور دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها در کشت قراردادی استفاده کرد.

هادربادی ادامه داد: علاوه بر بسته حمایتی وزارت جهاد کشاورزی، ما ظرفیت بزرگ انباری داریم و در حوزه مکانیزاسیون و بذر هم می‌توانیم برای کشت قراردادی انگیزه ایجاد کنیم.

وی در عین حال به طراحی سامانه کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: از چند ماه پیش اتحادیه تعاونی تولید ما سامانه کشت قراردادی طراحی کرده و اکنون در مورد ذرت ایلام و خوزستان استفاده می‌شود و می‌تواند تسری به کل کشور پیدا کند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور خاطرنشان کرد: ما چند برنامه با اولویت گندم آبی و کلزا در همه استان‌های کشور آماده کرده‌ایم و می‌توانیم در مورد این دو محصول با کمک شبکه تعاون روستایی در حوزه کشت قراردادی به عنوان مجری اقدام کنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *