اهم اخبار

توسعه گلخانه‌ها راه‌حل مقابله با تغییرات اقلیمی است

بدون دیدگاه

کارشناس مسئول گلخانه‌های سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان سالانه بیش از ۳۰۰۰ تن انواع محصول در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ شهلا پارسه اظهار کرد: زنجان دارای چهار مجتمع گلخانه‌ای شامل ۱۴۰ واحد است که مساحتی بیش از ۱۵۰ هکتار دارد و سالانه حدود ۳۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در این واحدها تولید می‌شود و ۷۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن‌ها مشغول به کارند که بیشترین محصول تولید شده در گلخانه‌های استان زنجان توت فرنگی، خیار و گوجه‌فرنگی است و بیشتر این محصولات به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌های جهادکشاورزی، سال آینده بیش از ۵۰ هکتار واحد گلخانه‌ای به مساحت گلخانه‌های استان زنجان اضافه می‌شود، تصریح کرد: گلخانه به‌ عنوان یک راه‌حل مدرن برای مبارزه با سرما، گرما و کم‌آبی است، بسیاری از کشورهایی که دارای آب‌ و هوای سرد، گرم و مشکل کم‌آبی مواجه هستند، احداث گلخانه می‌تواند بهترین گزینه برای تولید میوه و سبزیجات در این مناطق باشد و با توجه به نیاز روزافزون بازار از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی‌جات خارج از فصل این روش تولید و کشت، یکی از سودآورترین بخش‌های کشاورزی است.

پارسه با اشاره به برنامه‌های در حال اجرای جهادکشاورزی استان از بهره‌برداری از ۷ واحد گلخانه تولید توت‌فرنگی و سبزی و صیفی به ظرفیت ۴۲۵ تن در سال گفت و افزود: یک واحد تولید نهال گردوی پیوندی به ظرفیت ۸۰ هزار اصله به تازگی افتتاح شده است.

این کارشناس کشاورزی گفت: انواع نشاهای سبزی و صیفی، تولید نهال، انواع قلمه‌هایی که در قالب قلمه‌های زیتون، انار، نهال‌های سیب، سایر ارقام پایه رویشی بخش کوچکی هم در رابطه با گل و گیاهان آپارتمانی و زینتی  در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

پارسه خاطرنشان کرد: استان زنجان از نظر شرایط اقلیمی جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که برای ایجاد و احداث واحدهای گلخانه‌ای مستعد است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *