اهم اخبار

تولید خوراک دام به ۱۱ میلیون تن رسید

بدون دیدگاه

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: سال گذشته ۸۶۶ کارخانه خوراک دام در کشور، ۱۱ میلیون تن خوراک تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام و طیور و صنایع وابسته گفت: بنابر آمار امسال واردات ذرت نسبت به سال قبل ۱۶ درصد، کنجاله سویا ۱۲۰۰ درصد، دانه سویا ۱۸ درصد و جو ۳۷ درصد افزایش یافته است که امیدواریم استمرار یابد.

به گفته او، در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۵ درصد از مواد اولیه و نهاده دامی ترکیه وارداتی بود که در همین سال ایران حدود ۸۰ درصد مواد اولیه و نهاده دامی از طریق واردات تامین شد.

موافق قدیری ادامه داد: بنابر آمار هریک از کارخانه های خوراک ترکیه سال گذشته ۶۱ هزارتن تولید داشتند که در کشورما این رقم ۱۲ هزارتن بود.

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان با  بیان اینکه ۸۶۶ واحد خوراک دام در کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: سال گذشته کارخانه های خوراک ۱۱ میلیون تن تولید داشتند.

او با اشاره به علل عدم موفقیت ایران در تولید خوراک دام و طیور گفت: نبود استراتژی منسجم و یکپارچه برای ارتقا تولید و تجارت، فقدان دیپلماسی تجاری، تضعیف تبادلات مالی و برقراری محدودیت ها و ممنوعیت در تجارت از علل ناموفقی در این حوزه محسوب می شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *