اهم اخبار

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران: ضریب مالیاتی از ۱۰ به ۸/۵ و نیم کاهش یافت

بدون دیدگاه
ضریب مالیاتی سوپرمارکت ها، فروشندگان مواد پروتئینی و خرده فروشی ها از ۱۰ به ۸ و نیم درصد کاهش یافت؛ ارتباط با اداره مالیات و ارائه مدارک و اسناد جهت اثبات ضرورت کاهش مالیات بر درآمد به اتاق اصناف تهران و پیگیری های متعدد اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینیِ تهران و نیز پیگیری های مجدانه کمیسیون بیمه و مالیات در یک هماهنگی و یکپارچگی مثال زدنی به بار نشست و سرانجام سازمان امور مالیاتی کشور را متقاعد به کاهش این ضریب مالیاتی کرد. شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینیِ تهران می گوید در گام بعدی پیگیر حذف سامانه مودیان هستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مالیات بر درآمد سوپرمارکت ها، فروشندگان مواد پروتئینی و خرده فروشی ها از ۱۰ به ۸ و نیم درصد کاهش یافت. شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت ها و مواد پروتئینی تهران با اعلام این خبر درخصوص پیگیری های انجام شده، توضیح داد که طبق درخواست اتحادیه و در مسیر ارائه مدارک و اسناد در ضرورت کاهش مالیات بر درآمدِ واحدهای صنفی خود از طریق اتاق اصناف تهران به سازمان امور مالیاتی کشور، اتفاقی خوب در حوزه ضرایب مالیاتی رقم خورد.

شریفی، گفت: نمی توان از پیگیری های کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران که ریاست آن را حسن حسنی فراهانی بر عهده داشته، چشم پوشید که قطعا اگر همراهی ایشان و سازمان مردم نهاد اتاق اصناف تهران، نبود حالا واحدهای صنفی از ماحصل تلاش های ما خرسند نمی شدند.

پایبندی و التزام همیشگی اصناف به قانون

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینیِ تهران در خصوص روند کاهش ضریب مالیاتی واحدهای صنفی خود گفت: با افزایش نرخ مالیات صنف سوپر مارکت ها و مواد پروتئینی و همچنین برخی صنوف دیگر، این موضوع در کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته شریفی: با توجه به شرایط فعالیت، نرخ سود و هزینه هایی که واحدهای صنفی متحمل می شوند، کمیسیون مربوطه، پیگیری موضوع از سازمان امور مالیاتی جهت کاهش ضریب مالیاتی را مصوب کرد.

شریفی با اشاره به اینکه اصناف هیچ زمان نسبت به پرداخت مالیات و حقوق و عوارض که قانون تعیین کرده مقاومت نداشته اند، تصریح کرد که «پایبندی و التزام اصناف به قانون قابل توجه و امری همیشگی بوده و می توان این ادعا را داشت که اصناف در گروه اقشار اقتصادی هستند که کمترین فرار مالیاتی را دارند.»

اما در خصوص تعیین مالیات بردرآمد ۱۰ درصد برای صنف سوپرمارکت ها و مواد پروتئینی، رئیس اتحادیه این صنف اعتقاد دارد که باید میان مالیات، درآمد و سود بنگاه صنفی، تناسب و تعادل حاکم باشد.

شریفی با اشاره به اینکه با بررسی نرخ سود اقلام سوپرمارکتی و هزینه های این صنف و تعیین مالیات ۱۰ درصد، بار سنگینی بر اعضای این صنف تحمیل می کرد، توضیح داد که «با جمع بندی موضوع در اتحادیه، درخواست خود را در کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران مطرح و پس از تصویب در کمیسیون موضوع از سازمان امور مالیاتی تهران پیگیری شد؛ خوشبختانه مذاکرات انجام شده و مستندات ارائه شده از سوی کارشناسان سازمان امور مالیاتی پذیرفته و مالیات بر درآمد صنف سوپرمارکت ها و مواد پروتئینی، خرده فروشی ها و برخی صنوف دیگر به ۸ و نیم درصد کاهش یافت.»

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینیِ تهران با بیان اینکه موافقت با کاهش مالیات برخی صنوف از ۱۰ به ۸ و نیم درصد مشمول تمامی فعالان صنفی کشور در این رسته ها می شود، این اتفاق را مبارک و باعث خوشحالی دانست که «توانستیم با پیگیری و مساعدت اتاق اصناف تهران به ویژه کمیسیون بیمه و مالیات و همچنین همکاری و همراهی سازمان امور مالیاتی قدمی برای همکاران خود در سراسر کشور برداریم.»

او بر این نکته تاکید کرد که «حمایت اتاق اصناف تهران و کمیسیون بیمه و مالیات آن و مساعدت سازمان امور مالیاتی در پذیرش مستندات و ادله ارائه شده برای کاهش مالیات تعدادی از صنوف، قابل تقدیر و قدردانی است.»

اتفاق‌های خوب ادامه دارند

کاهش ضریب مالیاتی واحدهای صنفی سوپرمارکت داران از ۱۰ به ۸ و نیم درصد، بی تردید تاثیر بسیاری بر کسب وکار این واحدها خواهد داشت هرچند این عدد به اعتقاد شریفی باز هم بالاست و به این دلیل که حاشیه سودی که سوپرمارکت ها دارند حاشیه سودی نیست که بخواهند ۸ و نیم درصد هم مالیات پرداخت کنند و باید گفت با همان ضریب ۱۰ هم در حق سوپرمارکت داران ظلم می شده.

اما اتفاقی که در اتاق اصناف تهران رقم خورد، اتفاق مهمی است و واحدهای صنفی امید دارند مشکل سامانه مودیان مالیاتی هم به زودی حل شود.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینیِ تهران، می گوید: ما در حال پیگیری حذف سامانه مودیان برای سوپرمارکت ها در مرحله بعدی هستیم.  بنا به گفته او در گام بعدی پیگیر حذف سامانه مودیان هستند که کار را برای سوپرمارکت دارن دشوار کرده چراکه اصولا دو تا سه هزار قلم را وارد سامانه کردن، کاری نشدنی است./اتاق اصناف تهران

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *