اهم اخبار

صادرات مرغ به بیش از ۱۱ هزار تن رسید

بدون دیدگاه

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار تاکنون حدود ۷ هزار تن مرغ توسط اتحادیه و ۴ هزار تن از زنجیره‌ها صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار طی ۲ هفته گذشته ۱۵۰۰ تن مرغ توسط اتحادیه صادر شده و برای ۱۴۰۰ تن قرارداد منعقد شده است.

به گفته او، از ابتدای سال تاکنون حدود ۷ هزار تن مرغ توسط اتحادیه صادر شده و در حال انجام است، همچنین زنجیره ها هم ۴ هزار تن صادر کردند و اخیرا هم ۲ هزار تن مجوز دریافت کردند که در حال صادرات است.

کمالی سروستانی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که بدلیل وضعیت مساعد تولید مرغ، روند بازار عادی است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی مرغ نسبت به روز گذشته در بازار کاهشی است. همچنین از اواسط سال گذشته قیمت خرید حمایتی ۵۸ هزار تومان بود، در حالیکه متوسط قیمت ۵۵ هزار تومان است که بر این اساس مرغداران ۳ هزار تومان به ازای هر کیلو مرغ زیان کردند.

او گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۲ هزار تومان است که این امر بیانگر افزایش عرضه نسبت به تقاضاست به طوریکه صادرات هم نتوانسته اثری بگذارد چراکه عراق هدف صادراتی ایران است که به سبب ظرفیت محدود امکان صادرات بیش از این رقم وجود ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *