اهم اخبار

مدیرعامل صنایع غذایی هانابل: قوانین صادراتی باید تسهیل شود+ویدئو

بدون دیدگاه

رسول قملاقی گفت: عوارض صادراتی ۱۰ یا ۱۵ درصد توانایی رقابت در بازارهای صادراتی را از ایران می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، رسول قملاقی مدیرعامل شرکت صنایع غذایی هانابل در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین المللی اگروفود در خصوص فعالیت این شرکت گفت: با هدف بهبود و رفاه سبد خانوار انواع نودل‌، رشته، ماکارونی و سویا از تولیدات این مجموعه است و در آینده این سبد کامل‌تر خواهد شد.

قملاقی همچنین بیان کرد: اینکه همگان از غذایی سالم، کامل، مقرون به صرفه و در دسترس برخوردار باشند، رسالت برند هانابل است و سعی بر قیمت گذاری مناسب محصولات خود داشته تا با توجه به شرایط اقتصادی و شرایط غذایی کمک به رفاه زندگی تمام اقشار جامعه شود.

وی عنوان کرد: در زمان کوتاهی موفق به بازارهای امارات، عراق و عمان صادرات انجام شده و تا اواخر امسال نیز به بازار داخل وارد می‌شویم.

قملاقی ضمن بیان اینکه صنعت غذا با چالش‌های متعددی درگیر است گفت: از قیمت گذاری دستوری که مشکلاتی برای تولیدکنندگان صنعت غذا ایجاد کرده تا تامین مواد اولیه با ثبات و در دسترس از مشکلات این صنعت است.

این فعال صنعت غذا گفت: با توجه به رقابت سنگینی که در بازار داخل وجود دارد باید اضافه ظرفیت تولید صادر گردد و در تجارت جهانی به روز بودن از اصول اولیه صادرات است، ولی حتی تولیدکنندگان نمی‌دانند قیمت مواد اولیه چند است و چه زمانی در دسترشان قرار می‌گیرد که باعث از دست دادن مشتریان و سفارشات می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بازارهای صادراتی برای دولت و تولیدکنندگان، سازمان‌ها و ارگان‌ها باید حامی صنعتگران باشند.

قملاقی قوانین صادراتی کشورهای هند و ترکیه را مثال زده و گفت: در کشور هند قوانین تسهیل صادرات و در گمرکات آن کشور تعرفه ترجیحی و توافقنامه‌های منطقه‌ای وجود دارد همچنین در کشور ترکیه محصولاتی با عوارض ۱درصد به بازار روسیه وارد می‌شود ولی ایران هیچ توافق گمرکی ندارد و با عوارض ۱۰ یا ۱۵ درصد صادرات صورت می‌گیرد

مدیرعامل صنایع غذایی هانابل در ادامه افزود: بانک‌ها توانایی ارتباط مالی ندارند و ال سی مشکل دارد ولی حداقل در بازارهای هدف تدابیری اندیشیده شود تا تجار بعد از صادرات، ارز خود را به صورت امن بازگردانند.

وی اشاره کرد: صادرات راهی مطمئن برای گذر از چالش‌ها است و باید به دروازه تجارت جهانی وصل شویم.

رسول قملاقی در پایان ابراز امیدواری کرد: تمام افرادی که در صنعت غذا در تلاش هستند به اهداف خود برسند و با حمایت دولت و سازمانهای مربوطه هم رشد تولید و هم رشد صادرات صورت بپذیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *