اهم اخبار

۳۵۰ هزار بچه ماهی در استخرهای آب کشاورزی اصفهان رها شد

بدون دیدگاه

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از رهاسازی حدود ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای آب کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، محمدرضا عباسی افزود: بچه‌ ماهی‌ها از خانواده کپور ماهیان(ماهیان گرم آبی) با مشارکت بخش خصوصی بین استخرداران کشاورزی توزیع و رهاسازی شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتقاء بهره‌وری منابع آبی خُرد داخلی و ماهی‌دار کردن انواع استخرهای ذخیره آب کشاورزی صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود از این راه بیش از ۵۰۰ تُن ماهی استحصال شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان با توجه به برخورداری از آب‌ و هوای متفاوت و چهار فصل و منابع آبی خُرد شامل چاه و چشمه و قنات و تعداد زیاد استخر ذخیره آب کشاورزی، در زمینه پرورش ماهی در کنار کشت و کار موفق است.

عباسی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌های استان بویژه اصفهان، مبارکه، لنجان، شهرضا، گلپایگان، نجف‌آباد، نطنز، اردستان و خور و بیابانک شرایط دمایی (بالای ۲۰ درجه سانتی‌گراد) و دائمی بودن ورودی آب به استخرهای مورد نظر، بستر مناسبی برای پرورش ماهیان گرم آبی مانند کپور، آمور و فیتوفاک وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شماری از استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان با دمای بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد نیز شرایط برای پرورش ماهی سردآبی  بویژه قزل آلا فراهم است.

استان اصفهان سالانه بیش از ۱۰ هزار تُن ماهی خوراکی تولید می‌کند.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *