اهم اخبار

آغاز صدور حساب الکترونیکی برای نظارت بر بازار میوه

بدون دیدگاه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت:بحث صدور حساب الکترونیکی در راستای نظارت بر بازار میوه را آغاز کردیم که امیدواریم به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مسعود امرالهی مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی در پوشش برنامه رادیو اقتصاد گفت: از ابتدای امسال کارگروهی در وزارت جهاد به اسم ساماندهی میوه و تره بار ایجاد کردیم که بصورت هفتگی جلسات برگزار می شود.

به گفته او، حدود ۳۴ تا ۳۵ مصوبه طی ۸ جلسه گذشته مبنی بر صدور پروانه کسب، صورتحساب، شناسنامه دار کردن غرفه و ساماندهی میدان بزرگ میوه و تره بار داشتیم.

امرالهی ادامه داد: رسالت سازمان میادین شهرداری خرید مستقیم از کشاورزان و درصد سود مناسب است، درصد سود مناسب برای میوه فروشی های سطح شهر  ۳۰ تا ۳۵ درصد  و در سازمان میادین ۱۵ درصد مصوب شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کیفیت میوه ها را از دیگر علل تفاوت قیمت دانست و افزود: میوه ها در باغ  با درجه های متفاوت یک تا ۳ قیمت ها سورت می شود که براین اساس افراد برمبنای بودجه می توانند خرید را انجام دهند.اما نکته حائز اهمیت اینجاست که چرا درصدهای سود رعایت نمی شود. به عنوان مثال هرکیلو گوجه با نرخ ۷ تا ۸ هزارتومان از کشاورزان خریداری و با قیمت ۴۵ هزارتومان در سطح شهر و ۲۵ هزارتومان در سازمان میادین عرضه می شود.

او ادامه داد: اکنون با مشکلی مبنی بر عدم صدور فاکتور از سوی بنکداران میدان مرکزی برای مغازه داران و خرده فروشی ها روبرو هستیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد این موضوع و ۲۰ درصد کماکان است  که بازرسان هر شب در میدان بزرگ هستند نظارت و برخورد می کنند.

امرالهی افزود: سازمان میادین روزهای دوشنبه جلسه کشف قیمت دارند و در آن جلسه به صورت هماهنگ و سراسری نظارت می شود که خرده فروشان سطح شهر باید رعایت انصاف داشته باشند. هرچند طبق گشت های مشترکی که با اتحادیه میوه و سبزی تهران داریم بیش از ۹۰ درصد مغازه ها رعایت انصاف دارند و سودهای سازمان حمایت رعایت می‌کنند به طوریکه کمتر از ۳۵ درصد سود قانونی لحاظ می کنند.

مدیرکل بازرسی نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بحث صدور حساب الکترونیکی در راستای نظارت بر بازار میوه را  آغاز کردیم که امیدواریم  این امر به سرانجام برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *