اهم اخبار

حسن گرجی” مدیرعامل گروه شهدین گام” در گفتگو با اگروفودنیوز: وجود ارزش افزوده بالا در صنعت شیرینی و شکلات

بدون دیدگاه

حسن گرجی می‌گوید: صنعت شیرینی و شکلات می‌تواند خلاهای صادراتی کشور را مرتفع نماید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حسن گرجی مدیرعامل گروه شهدین گام در خصوص وضعیت صنعت شیرینی و شکلات به خبرنگار ما گفت: صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت ایران در بخش صادرات از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

گرجی با بیان اینکه با توجه به‌ صادرات بیش از یک میلیارد دلاری سال‌های ۹۶ و ۹۷، افزایش صادرات امکانپذیر است، افزود: با جلوگیری از بخشنامه‌های مخل تولید و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه باید جلوی هرگونه ممانعت از صادرات گرفته شود تا صادرات از کمتر ۳۰۰میلیون دلار در حال حاضر به چند میلیارد دلار برسد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون صنایع غذایی کشور عنوان کرد: در دنیا قیمت مواد اولیه رو به افزایش است و ظرفیت جایگزینی صادرات به جای محصولات خارجی وجود دارد که با مشارکت تمام ارگان‌های دخیل در امر صادرات این مهم محقق می‌شود.

مدیرعامل برند ویتانا در نهایت ضمن اشاره به اینکه صنعت شیرینی و شکلات اولین صنعت پراشتغال و با ارزش افزوده کشور است که می‌تواند خلأهای کشور در بخش صادرات را مرتفع نماید، گفت: امیدواریم دولت جدید با رونق بخشیدن به تولید و بهبود فضای کسب و کار موارد مخل تولید را شناسایی و برطرف نماید.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *