رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران: نان به صورت رسمی گران نشده است/ باید واقع‌بینانه تصمیم‌گیری کنیم

بدون دیدگاه
فاطمه نظری با بیان این که افزایش قیمت نان هنوز به‌صورت رسمی مصوب نشده است، تأکید کرد درباره آزادسازی قیمت‌ها در دولت جدید پیگیری‌هایی صورت خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: قبل از شهادت آیت‌الله رئیسی توافقاتی در راستای آزادسازی صورت گرفت؛ ولی با حادثه شهادت، این مسئله متوقف شد.

وی افزود: مصوبه قیمت نان مختص سال ۱۴۰۰ و آنالیز آن به سال ۱۳۹۹ باز می گردد؛ ولی تورم رسمی کشور بیش از ۱۵۰ درصد است که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

نظری با اشاره به افزایش قیمت حمل‌ونقل متعلقات نان گفت: آن چه بر هزینه تولید نان اثر می‌گذارد، حاشیه سود را پوشش داده و هزینه تمام شده را نیز در برمی‌گیرد. ازاین‌رو باید نوعی نظم شکل گیرد تا هرج‌ومرج از بین برود تا به یک قیمت واحد برسیم و این مسائل در دست بررسی است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران گفت: جدولی در این راستا تشکیل شده ولی هنوز تکلیف نهایی مشخص نیست.

نظری ادامه داد: افزایش قیمت نان هنوز به طور کامل تصویب نشده و در جلسات در حال بحث‌وبررسی است.

وی افزود: این کار در یک‌سری استان‌ها انجام شده است؛ ولی افزایش قیمت نان در تهران، بیش از نرخِ افزایش، در دیگر استان‌ها خواهد بود که به دلیل کرایه‌ای است که بابت حمل آرد پرداخت می‌کنیم.

نظری تصریح کرد: در دولت سابق قرار بود آزادسازی صورت گیرد؛ چون هر کالایی که با چندنرخی روبه‌رو باشد، بسیاری مشکلات پدید می‌آید و در دولت قبل با صحبت بسیاری اتحادیه‌ها، متقاعد شدند آزادسازی را صورت دهند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنتی تهران افزود: فعلاً با توجه‌ به استقرار دولت جدید، تصمیم بر این است نرخی به نانوایان داده شود تا مجدد برای آزادسازی قیمت نان پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آنالیز نان‌های مختلف، هزینه تولید با دولت بررسی می‌شود و اگر قادر به اقناع دولت نشدیم، از نرخ آنالیز کم خواهیم کرد.

نظری نسبت به آزادسازی فنر قیمت ثابت نان هشدار داد و افزود: باید واقع‌بینانه تصمیم‌گیری کنیم؛ چراکه به نفع مصرف‌کننده هم هست؛ چون اگر ما کارگر آموزش ندیده در نظر بگیریم، بر کیفیت نان تأثیر می‌گذارد./رادیو گفت‌وگو

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *