اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر همدان در گفتگو با اگروفودنیوز: باید سهم بیشتری در بازارهای صادراتی داشته باشیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسعود توتونچیان معتقد است با بهره‌وری بهینه از منابع انسانی، آبی و خاکی توفیق بیشتری در صادرات به دست می‌آید، وی می گوید: حق مردم و کشور ماست که سهم بیشتری از بازارهای بین المللی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مسعود توتونچیان، مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر همدان در خصوص وضعیت کنونی صنعت غذا به خبرنگار ما گفت: تحریم‌های خارجی، مشکلات داخلی و کمبود آب چالش‌هایی برای صنعت به وجود آورده است که باید با هوشمندی و تدبیر این شرایط را مدیریت کرد و به پیش رفت.

توتونچیان بیان کرد: گروه سحر و شرکت‌های زیر مجموعه در بحث کشت داخلی و مدیریت کشت و مصرف آب، کشاورزی قراردادی توانسته به توفیقات ارزشمندی در خصوص تامین غذا و صادرات دست پیدا کند.

وی مشکلات در خصوص قطعی اینترنت افزود: نبود اینترنت، اعتراضات و شرایط موجود در کشور بر روابط و توسعه همکاری با سایر کشورها تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: عدم زیرساخت‌های مناسب برای انتقال ارز تاثیر به سزایی در صادرات داشته است که امیدواریم با تدبیر مدیران ملی این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر همدان گفت: پتانسیل کشور ما بسیار ارزشمند است که با بهره‌وری بهینه از منابع انسانی، آبی و خاکی توفیق بیشتری در صادرات به دست می‌آید. حق مردم و کشور ماست که سهم بیشتری از بازارهای بین المللی داشته باشند.

توتونچیان در خصوص تعامل تولیدکنندگان با فروشگاه های زنجیره ای خاطر نشان کرد: ساختار فروشگاه های زنجیره ای باید اصلاح شود و این رابطه سودمندی بین تولیدکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ای نیست. هزینه اجاره، نیروی انسانی و مارکت و نرخ بهره در کشور تاثیرگذار است.

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: در برخی کشورها مکان‌های ارزان قیمت برای فروشگاه‌ها در نظر گرفته شده است تا قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده نهایی منطقی تر باشد. وقتی هزینه اجاره کم و نرخ پول سرمایه در گردش برای تولیدکننده معقول باشد، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده به صرفه می شود.

مسعود توتونچیان در پایان بیان کرد: پتانسیل بالقوه‌ ‌ای همچون نیروهای جوان مستعد، آفتاب به عنوان منبع انرژی و خاک مناسب، تولید محصولات با کیفیت و ارگانیک که نتیجه تلاش دسته جمعی است و استفاده بهینه از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و صنایع غذایی در کشور داریم. فرصت‌هایی که با همفکری و همدلی، توسعه ارتباط بین گروه‌های دانشگاهی و صنعت می‌توان از آنها استفاده کرد و ارزش افزوده ایجاد نمود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *