اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران: قیمت میوه کاهشی شد/ برخورد جدی با میوه‌فروشان متخلف

بدون دیدگاه

اسدالله کارگر از کاهش قیمت میوه خبر داد و گفت: نظارت‌ های لازم بر عملکرد خرده ‌فروشان از سوی بازرسان اتحادیه به ‌صورت مداوم در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق اصناف تهران؛ اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در رابطه با وضعیت قیمت میوه اظهار کرد: هر ساله در فصل تابستان به علت وفور میوه و گرمای هوا قیمت محصولات کاهش مییابد.

وی در ادامه افزود: برخی از محصولات ۱۵ درصد و برخی دیگر ۲۵ درصد کاهش قیمت داشتهاند که به طور کلی میتوان گفت تاکنون قیمت میوه نسبت به تیر، میانگین ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کارگر همچنین در رابطه با تقاضا و مصرف میوه گفت: به علت تعداد و تنوع میوه در فصل تابستان نسبت به سایر ایام سال، تقاضا همچنان در این بازار وجود دارد و میتوان گفت کاهش تقاضا اندک بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین در رابطه با فروش میوه های خاص وارداتی از سوی برخی از مغازه داران گفت: چهار محصول موز، نارگیل، انبه و آناناس به صورت قانونی وارد کشور می شود و فروش آنها بلامانع بوده، اما سایر میوههای وارداتی قاچاق هستند و فروش آنها غیرقانونی است.

به گفته وی نظارت های لازم و جدی بر عملکرد خرده فروشان از سوی بازرسان اتحادیه بهطور مداوم انجام میگیرد و در صورت تخلف و فروش محصولات غیرقانونی با آنها برخورد می شود.

طبق آخرین نرخ نامه مصوب سازمان میادین میوه و تره بار تهران، قیمت هرکیلوگرم آناناس طلایی ۹۳ هزار تومان، هرکیلوگرم انبه ۷۸ هزار تومان و هر کیلوگرم موز بالای ۱۲۰ گرم ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: اتاق اصناف تهران

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *