اهم اخبار

مدیرعامل شرکت آردین آفرین سوشیانت در گفتگو با اگروفودنیوزمطرح کرد: تولید انواع مکمل ها،ریز مغذی ها، ویتامین ها ،اسیدهای آمینه و… برای غذای دام و طیور در سوشیانت +ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

لطفا برای مشاهده واضح این ویدئو بعد از پلی روی مربع سمت راست بزنید

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”، دکتر خسرو اسماعیلی، مدیرعامل شرکت آردین آفرین سوشیانت به خبرنگار ما گفت: من در حدود سی سال قبل شرکتی را با همین ویژگی‌ها تاسیس کرده بودم که به هر دلیلی از آن شرکت جدا شدیم و شرکت آردین آفرین سوشیانت را از چهار سال قبل با گروهی از متخصصین دیگر بیماری‌های دام طیور و فعالین این صنعت که سابقه طولانی در این امر داشتند ، با این هدف که بتوانیم یک قدم کوچکی برای خودکفایی و در‌عین‌حال برای کار‌آفرینی دراین مملکت، تاسیس کردیم .

دکتر اسماعیلی در خصوص فعالیت و تولید شرکت آردین آفرین سوشیات بیان کرد: کل مواد غذایی که برای دام مصرف می‌شود،از جمله ذرت و سویا و کربنات و غیره تقریبا نود و پنج درصد مواد اصلی غذایی دام و طیور را تشکیل می دهد.

این کارآفرین حوزه غذای دام و طیور کشور افزود: چیزی حدود پنج درصد از این مواد را ریزمغذی‌ها که بسیار با‌ ارزش و خیلی گران‌ قیمت و در عین حال ضروری هستند تشکیل می دهند که شامل ویتامین‌ها، oligoelement ها،اسیدهای امینه، فسفات هستند که یا به صورت نیم درصد به شکل مکمل که شامل ویتامین‌ها و oligoelement ها هستند و یا به شکل کنسانتره که در این صورت اسیدآمینه‌ها مثل متیونین لیزین‌،ترئونین و بقیه مواد دیگری که به عنوان افزودنی‌های دیگر از جمله فسفات و … در این صورت پنج درصد جیره‌غذایی‌ را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت آردین آفرین سوشیانت در خصوص چالش‌های صنعت دام و طیور گفت: اصولا تولید در همه‌جای دنیا مسئله مشکل‌داری می باشد، تولید قابل قیاس با تجارت نیست و در ایران همه با چالش‌های بسیار وحشتناکی روبرو هستند و کار سختی است به نحوی که هر کسی که در صنعت وارد عرصه‌ی تولید شود باید یک شخصیت عاشقی داشته باشد در غیر این صورت با هیچ معیاری تولید در این کشور نمی‌صرفد.

دکتر اسماعیلی در خصوص انتظار مسئولین از تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: بیشترین کاری که ما داریم با سازمان دامپزشکی است، اصولا با ما همکاری‌های لازم را انجام می دهند ولی چیزی را که ما انتظار داریم، وقتی سازمان دامپزشکی همکاران خود من وارد کارخانه ما می شوند از سیر تا پیاز رو مورد بازبینی قرار می دهند و کوچک‌ترین مشکل و یا احیانا اهمالی از طرف هر‌کدام از کارخانه ها باشد، را متذکر می شوند و کنترل می‌کنند.

این تولیدکننده کشور افزود: در این خصوص وقتی کارخانه ای که سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی برای این کار می‌کند حداقل انتظار من به‌عنوان یک تولید‌کننده و دامپزشک یا همکار این دوستان این است که با توجه به اینکه این کارخانه‌ها تحت نظارت و کنترلشان است دیگر نخواسته باشند یک کارخانه‌ دیگری مثل خوراک دام و با همان روش و فرمول و عین همان سیستم را که در مورد بقیه مواد غذایی انجام می شود، بخواهند اینجا پیاده کنند، اصلا نباید هیچ کارخانه دیگری از جمله کارخانه خوراک دام و حتی مرغداری ها اجازه تولید مکمل کنسانتره داشته باشند، وقتی‌این‌همه کارخانه با سرمایه گذاری و با آزمایشگاه‌ها و تجهیزات بسیار وسیع در کنترل سازمان دامپزشکی است چطور اجازه می دهند که یک کارخانه خوراک دام خودش بیاید که مکمل کنسانتره تولید کند؟ این مسئله یکی از مهمترین چالش‌های بزرگ ما در صنعت دام و طیور است.

دکتر اسماعیلی ضمن مثبت ارزیابی کردن کیفیت نمایشگاه از لحاظ بازدید و استقبال مشارکت کنندگان تصریح کرد: خدمات این نمایشگاه از جمله سیستم گرمایشی بسیار ضعیف بود به نحوی که چند روز ما مجبورشدیم ، وسایل و تجهیزات خنک‌کننده و یا پنکه تهیه کنیم.

مدیرعامل شرکت آردین آفرین سوشیانت در پایان گفت: اصولا سعی کردم که درزندگی مثبت‌اندیش باشم سعی می‌کنم جنبه‌های منفی رو کمتر توجه کنم ،تنها خواهش از همه این است که با یه نگرش مثبت با مسائل نگاه کنند و به مسئولین هم با همان نگرشی که داریم. کسی که وارد تولید می شود باید آدم مثبت‌اندیشی باشد که بتواند کار کند. نگرش مسئولین هم به تولید این مثبت باشد تا بهتر بتوانند مشکلات ما را برطرف کنند.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *