اهم اخبار

مرغ مورد نیاز ایام محرم تامین شده است

بدون دیدگاه

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به سیاست جوجه ریزی‌های اخیر و تولید بالای ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن مرغ، کمبودی در عرضه مرغ در ایام‌ محرم نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدصدرالدین عظیمی گفت: بنابر آمار روزانه ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تن و در برخی روزها تا ۹ هزارتن مرغ گرم در سطح کشور عرضه می شود.

به گفته او، طی روزهای اخیر بازار مرغ تا حدودی به تعادل رسید، اما مجدد بدلیل عرضه مازاد روند کاهشی به خود گرفته است.

عظیمی ادامه داد: گرچه در فصل تابستان بدلیل گرمای هوا در مناطق گرمسیری، جوجه ریزی کاهش یافت، اما برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی ماهانه به ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران با بیان اینکه مرغ مورد نیاز ایام‌محرم تامین است، افزود: با توجه به سیاست جوجه های ریزی اخیر و تولید ماهانه بالای ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن مرغ در سطح کشور، کمبودی در عرضه نداریم.

به گفته او، با توجه به کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه، قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است به طوریکه کمتر از نرخ تمام شده تولید عرضه می شود.

عظیمی قیمت منطقی هرکیلو مرغ را ۶۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هرکیلو مرغ با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزارتومان عرضه می شود و احتمال کاهش مجدد قیمت در بازار وجود دارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *