اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: تولید گوشت در کشور به یک‌میلیون تن در سال می‌رسد

بدون دیدگاه

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و لبنیات رو به رشد است از تولید سالانه یک‌میلیون تن در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ حسین دماوندی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت دهه فجر در قوچان اظهارداشت: سال گذشته ۸۹۰ هزار تن تولید گوشت در کشور وجود داشت که امسال این رقم به یک‌میلیون تن می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن جو، ۳۰۰ هزار تن ذرت، ۶۰ هزار تن کنجاله سویا و حدود ۶۰ هزار تن سبوس برای دامداری روستایی و عشایری تدارک دیده‌ شده، این حجم در کشور به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ بی‌سابقه بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکیدکرد: تولیدکنندگان باید باانگیزه و قدرت به تولید ادامه دهند و دولت همه تلاشش این است که بتواند ارز ترجیحی نیاز دامداران را  به‌ویژه در حوزه نهاده‌ها تأمین کند.

دماوندی نژاد تصریح کرد: شمال شرق کشور بخصوص خطه خراسان در حوزه فعالیت‌های کشاورزی متوسل به انسان‌های کوشا و هوشمند بوده که آگاهانه سرمایه، دانش و زمین را در تلفیقی بسیار ارزشمند به محصولات استراتژیک تبدیل می‌کنند.

وی بابیان اینکه خراسان رضوی در مقطعی بشدت با افزایش شیر مواجه بود گفت: نبود صنایع بالادست و عدم سرمایه‌گذاری منجر به این شد تولید از دست برود اما در آینده بخش عمده‌ای از شیر گوشت و محصولات لبنی از خراسان رضوی و شمالی به بازارهای هدف و نقاط مرکزی کشور حمل خواهد شد.خراسان رضوی دارای قابلیت‌های مناسبی در تولید امور دامی بوده و تولیدکنندگان در راستای تولید، سرمایه‌گذاری برای توسعه و ایجاد رفاه ویژه مردم، با مشارکت دولت فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *