1

گسترش همکاری‌های کشاورزی بین لیتوانی و ایران

گندم

[heading]وزیر کشاورزی لیتوانی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور گفت: برای ما مهم است که وزارت کشاورزی ۲ کشور در زمینه صادرات و واردات محصولات مختلف با یکدیگر همکاری کنند.[/heading]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیرجینیا بالتری تینه در بازدید از نمایشگاه دام و طیور با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و بازدید از این نمایشگاه

با بیان اینکه ایران در زمینه تولید گندم و جو بسیار قوی عمل کرده است گفت: بهره‌مندی از تجربیات این کشور در زمینه افزایش راندمان تولید بسیار مفید خواهد بود.

وزیر کشاورزی لیتوانی تصریح کرد: پتانسیل‌های بسیار قوی در زمینه تبادل محصولات کشاورزی و لبنی بین دو کشور وجود دارد و امکان تبادلات از طریق بنادر و راه‌آهن برای دو کشور موجود است.

وی با بیان اینکه من به مسائل سیاسی چندان اهمیتی نمی‌دهم گفت: برای ما صرفا برقرار تبادلات تجاری در زمینه‌های مختلف مدنظر است.

بالتری تینه گفت: امروز با وزیر کشاورزی ایران ملاقاتی خواهیم داشت و این دیدار می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد.

وزیر کشاورزی لیتوانی با اظهار امیدواری از گسترش همکاری‌های بین دو کشور گفت: نمایشگاه حاضر خوب برگزار شده و کشور لیتوانی هم تعدادی غرفه محصولات مختلف را در این نمایشگاه عرضه کرده است.

گفتنی است شش غرفه از کشور لیتوانی در نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف به علاقمندان و بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. در غرفه‌های لیتوانی محصولات مختلفی از جمله پنیر فرآوری شده، شکلات، شیر خشک و محصولاتی که ارزش صادراتی دارند عرضه شده است.

 براساس این گزارش وزیر کشاورزی لیتوانی به همراه هیأت همراه برای بازدید از نمایشگاه دام و طیور در ایران حضور دارد و امروز ملاقاتی با وزیر جهاد کشاورزی خواهد داشت.

به گزارش فارس، چهاردهمین نمایشگاه دام و طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته از ۸ آبان در محل دائمی نمایشگاه شروع به کار کرده و امروز ۱۱ آبان آخرین روز برگزاری این نمایشگاه است.