اهم اخبار

۱۲۰ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

بدون دیدگاه

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به خرید تضمینی گندم تا امروز، مطالبات معوق به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که هرچه سریع‌تر باید پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطاءاله هاشمی در مراسم آغاز سال زراعی کشت پاییزه گفت: علی‌رغم سهم ۱۴ درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی، اما اعتبار ۴ درصدی که در برنامه هفتم تخصیص داده باعث شده تا تولید پایدار نباشد.

به گفته او، دستورالعمل کشت قراردادی باید اصلاح شود چراکه دستورالعمل کنونی کشت قراردادی دارای اشکالاتی است که محقق نشده و به شکل صوری انجام شده است.

هاشمی ادامه داد: در کشت قراردادی گا‌ه با گذشت چندماه از آغاز سال زراعی، اما هنوز نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشخص نشده بود که براین اساس کشت قراردادی به شکل صوری انجام می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: در حال حاضر دولت ۱۲۰ همت به گندمکاران بدهکار است که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر مطالبات پرداخت شود.

تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی امری موثر در خودکفایی

در ادامه علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با برنامه و نقشه راه می‌توان بخش اعظم نیاز غذایی کشور را تامین و به امنیت غذایی کمک کرد.

به گفته او، کشاورزان بستر تولید را فراهم می‌کنند به طوریکه یافته‌های تحقیقاتی جدیدی را اجرا و عملیاتی و از منابع آب، خاک و محیط زیست به درستی استفاده می‌کنند.

ایمانی با بیان اینکه تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی در امر تولید اثر گذار است، افزود: تامین به موقع بذر، کود، سموم، مبارزه با آفات و علف‌های هرز، اصلاح روش‌های آبیاری، توسعه مکانیزاسیون نه تنها تراکتور بلکه بستر کامل در کاشت، داشت و برداشت و خرید ماشین آلات، تجهیز و نوسازی اراضی، اصلاح قیمت محصولات، پرداخت بهای محصولات مطابق با قانون و بها دادن به تشکل‌های کشاورزی از جمله راهکار‌های حمایتی کشاورزان محسوب می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران از افزایش ۱۳۲ درصدی قیمت کود خبر داد و گفت: یارانه بذر، بیمه و کود مجدد از مجلس باید پیگیری شود تا اعتماد از دست رفته کشاورزان به وزارت جهاد بازگردد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *