اهم اخبار

افزایش تولید گندم با راهبرد حداکثرسازی تولید

بدون دیدگاه

خرید تضمینی گندم به میزان ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تن تا پایان خرداد معادل ۸۴ هزار میلیارد تومان (همت) انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، بر اساس گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) میزان خرید تضمینی گندم تا پایان روز پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه به میزان ۴.۷۷۰ میلیون تن بوده و ارزش گندم‌های خریداری شده معادل ۸۴ همت است.

بیشترین میزان خرید به ترتیب مربوط به استان خوزستان ۱.۶۱۱ میلیون تن، گلستان ۹۵۳ هزار تن، فارس ۵۳۳ هزار تن، ایلام ۲۹۵ هزار تن است.

میزان خرید تضمینی مشابه سال گذشته در همین تاریخ ۴.۵۶۷ میلیون تن می‌باشد.

میزان افزایش خرید در مقایسه با سال گذشته ۲۰۳ هزار تن معادل ۴.۵ درصد رشد داشته است. میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به میزان ۳.۲۴۳ میلیون تن و میزان افزایش خرید معادل ۱.۵۲۹ میلیون تن و معادل ۴۷ درصد رشد داشته است.

میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به میزان ۲.۷۳۸ میلیون تن و میزان افزایش ۲.۰۳۳ میلیون تن و معادل ۷۴ درصد رشد داشته است.

در همین ارتباط لازم است به راهبردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی و تأثیر آنها اشاره شود؛ وزیر جهاد کشاورزی، حداکثر سازی تولید با حفظ منابع پایه و بسترهای تولید را از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت و راهبری بخش کشاورزی اعلام کرده است، وی در این خصوص می‌گوید با اتخاذ این راهبرد تولید در بخش کشاورزی تا جایی که علم، دانش و فناوری‌های روز تعیین کنند، مجاز می‌باشد و بر این اساس به جای تعیین سطح کلی تولید، تولید مجاز در سطح خرد و مزرعه مدنظر می‌باشد و میزان آن می‌تواند حاصل جمع تولیدات سطح خرد مجاز شده باشد.

همچنین یکنواختی؛ توازن بخشی؛ صادرات محوری؛ و دانش بنیانی تولید از راهبردهای پنج گانه وزارت جهاد کشاورزی که به طور توأمان در دست اجراست و حاصل اجرای یک ساله آنها افزایش بیش یک میلیارد دلاری صادرات و بهبود و مثبت سازی بیش از دو میلیارد دلاری تراز تجاری کشاورزی و آرامش نسبی در بازار داخلی محصولات کشاورزی و غذایی است.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *