اهم اخبار

تولید و توزیع مرغ گوشتی به اتحادیه مرغداران گوشتی واگذار می‌شود

بدون دیدگاه

۸ راهبرد برای تشکل‌ها در حوزه کشاورزی تعریف شده که در قالب آن وظیفه تنظیم بازار تخم مرغ به صورت کامل به تشکل تعاونی مرغداران میهن واگذار شد. این تجربه برای مرغ گوشتی هم در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، ایوب فصاحت، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در برنامه سیما گفت: مقام معظم رهبری امسال را با نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند. مسؤولان باید بستر مشارکت مردم را ایجاد کنند. یکی از مهم‌ترین مجراهای مشارکت مردم ایجاد تشکل‌ها و در واقع در قالب تشکل سازی است.

وی افزود: برخی موجود است و تشکل‌های جدیدی هم نیاز است تا ایجاد شود. به عنوان مثال کشاورزان در حوزه دیمزارها و دیمکاران که بخش عمده‌ای هم هستند و تقریباً ۶ میلیون هکتار می‌شود هیچ تشکلی نداریم.

فصاحت ادامه داد: تشکل‌های حوزه کشاورزی مردم نهاد هستند، سازمان تعاون و روستایی ایران در واقع متصدی این تشکل‌ها است. وی با بیان اینکه در ماده ۵ قانون برنامه هفتم توسعه اشاره به مردمی‌سازی اقتصاد شده است، گفت: مردمی‌سازی اقتصاد در قالب تشکل سازی تاکید شده و در ماده ۱۹ طرح تملک‌های دارایی و بودجه‌های اختصاصی هم آمده، تعاونی‌ها از این اعتبارات استفاده کنند و این مجرای مشارکت مردم را هموار کنند.

وی تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند بخشی از اعتبارات را در طرح‌های نیمه تمام در قالب همین تشکل‌ها و تعاونی‌هایی که وجود دارد هزینه کنند.

فصاحت عنوان کرد: ما ۸ راهبرد را برای تشکل‌ها تعریف کردیم و در قالب آن وظیفه تنظیم بازار تخم مرغ به صورت کامل به تشکل تعاونی مرغداران میهن واگذار شد. همچنین واگذاری تولید و توزیع کالا به تشکل‌ها برای حوزه مرغ گوشتی هم در حال تکرار است و قرار است وظیفه تنظیم بازار به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی محول شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: البته زنجیره‌ها هم در کنارشان هستند که بخشی از وظیفه را هم آنها بر عهده می‌گیرند.

فصاحت با تاکید بر نقش تعاونی‌ها گفت: نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از خرید تضمینی گندم توسط همین اتحادیه‌های تعاونی روستایی انجام شد. تعاونی‌های تولید وظیفه اجرای الگوی کشت را شروع کردند. ما به دنبال واگذاری تمام مسئولیت‌هایی که در واقع قابلیت واگذاری دارند به اتحادیه‌ها در تعاونی روستایی هستیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *