اهم اخبار

دانشگاه تهران بذر مورد نیاز ۱۵ استان کشور را تامین می‌کند

بدون دیدگاه

معاون اداری و مالی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اولین راه تقویت ستاد قرارگاه امنیتی غذایی در استان البرز کمک به تولید نهاده‌های کشاورزی مخصوصا بذر است؛ اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که داریم دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بذر مورد نیاز حداقل ۱۵ استان کشور را تامین می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، دکتر احمد نوحه گر در نهمین نشست معاونان اداری و مالی واحد های دانشگاه تهران که به میزبانی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی در کرج برگزار شد افزود: وقتی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بذر ۵۰ درصد استان‌های کشور را تامین می کند این حق را برای دانشکدگان قائل هستیم که کمک‌های بیشتری چه از بیرون دانشگاه و چه از درون دانشگاه تهران انجام شود.

وی بیان کرد: موضوعی که بسیار حائز اهمیت است دانشکدگان به سمت استفاده از فن آوری های نوین در بخش کشاورزی می رود و رئیس این دانشکدگان، رئیس ستاد قرارگاه امنیت غذایی در استان البرز است و طبیعی است که با دانشگاه نسل دوم و سوم نمی توانیم در این امر مهم موفق باشیم.

دکتر نوحه گر با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی مخصوصا در بخش امنیت غذایی را تقویت کنیم گفت: این امر منوط به این است که از دستگاه‌های بیرونی و سازمان هایی که می توانند در زمینه امنیت غذایی فعالیت داشته باشند کمک گرفت.

وی گفت: وزارتخانه‌های مربوط مخصوصا وازرت جهاد کشاورزی، نیرو و صمت هم در این زمینه کمک‌های اساسی و مهمی می‌توانند داشته باشند.

معاون دانشگاه تهران با بیان اینکه هم ما در ستاد دانشگاه تهران و هم مدیریت این دانشکدگان و هم مدیریت سیاسی استان در تلاش برای برطرف کردن مشکلات و مسائل این دانشکدگان هستیم خاطرنشان کرد: این مجموعه فقط برای دانشگاه نیست بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است چون اینجا تولید کننده است .

وی گفت: باید زیرساخت‌هایی برای دانشکدگان فراهم شود چرا که توانایی و فن آموری نوین کشاورزی و نیروی استانی مهیا است و در حال تولید هم هستیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات دانشگاه محدود است بنابراین فقط در چهار چوب دانشگاه نمی‌توان محصولات را تولید کنیم چرا که این محصولات بنیه غذایی کشور است و لذا نیازمند کمک‌های دستگاه‌های مختلف هستیم.

 نوحه گر در ادامه با  اشاره به اینکه اینجا فقط بحث دانشکدگان کشاورزی نیست و منابع طبیعی را هم شامل می‌شود افزود: دانشکده منابع طبیعی یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است .

وی در خصوص چالش‌های جدی کشور در زمینه‌های منابع  آب، خشکسالی، سیل، بیابان و هوا خاطرنشان کرد: دانشکده منابع طبیعی این آمادگی را دارد که ظرفیت‌های علمی و پژوهشی را در خدمت سازمان جنگل‌ها، مراتع  آبخیزداری کشور قرار دهد و این سازمان باید به سمت استفاده از این ظرفیت ها برود.

 نوحه گر بیان کرد: مطلع هستیم جلسات و نشست‌های بسیار خوب علمی و پژوهشی صورت گرفته و در زمینه‌هایی که گفته شد اساتید بسیار مجربی داریم مثلا برای سیل و خشکسالی می شود با مدیریت در این زمینه ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *