اهم اخبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های بسته‌بندی: کمبود نقدینگی و به‌روز رسانی مهمترین چالش تولیدکنندگان است

بدون دیدگاه

پیمان فروهر با بیان اینکه تامین نقدینگی یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های عضو این انجمن است، گفت: به‌دلیل قیمت بالای ارز، تجهیز و نوسازی شرکت‌های فعال بسیار سخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های بسته‌بندی با بیان اینکه چالش‌ها و موانع شرکت‌های عضو این انجمن تا حدود زیادی با دیگر صنایع و حوزه‌های تولید در کشور مشابهت دارد، گفت: شرکت‌های عضو این انجمن از نظر منابع مالی، نقدینگی و سرمایه در گردش، به‌شدت در تنگنا قرار دارند و تامین منابع مالی برای آنها بسیار سخت شده است.

فروهر اضافه کرد: قیمت‌گذاری روی محصولات از سوی بخش دولتی، یکی دیگر از چالش‌های این صنعت است که تقریبا به‌صورت دستوری بود و باعث مشکلاتی هم شده است.

تامین مواد اولیه بیشتر وارداتی است

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه بیشتر وارداتی است و قیمت ارز هم روی آن اثرگذار است، گفت: خرید و به‌روز کردن ماشین‌آلات و خطوط تولید با این نرخ ارز کار بسیار دشواری است و عملا این کار را غیرممکن کرده است؛ به‌ گونه ای که طی چند سال گذشته واحدهای تولیدی حتی به فکر نوسازی واحدهای خود هم نیفتاده‌اند.

انتظار تحقق وعده‌های دولت جدید را داریم

فروهر گفت: امیدواریم وعده‌های رئیس جدید دولت محقق شود، چرا که این وعده‌ها نشان داد شناخت کافی از مشکلات مردم و تولیدکنندگان دارند و اگر آقای پزشکیان همین مواردی که در جریان تبلیغات انتخاباتی بیان کردند را انجام دهند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

۱۰۰ شرکت عضو انجمن آب‌های بسته‌بندی​ هستند

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های بسته‌بندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این انجمن یک تشکل صنفی است که از سال ۱۳۸۶ برای انجام امور صنفی تولیدکنندگان آب بسته‌بندی تولید کرده  و در حال فعالیت و خدمات‌دهی به اعضای خود است.

فروهر عنوان کرد: حمایت از حقوق صنفی اعضاء، جذب اعضاء و داشتن صندلی اظهار نظر در دستگاه‌های دولتی مختلف که مرتبط با فعالیت اعضاء است، از جمله وظایف و اقدامات این انجمن به شمار می‌رود.

وی افزود: این انجمن زیرمجموعه اتاق بازرگانی ثبت شده است و حدود ۱۰۰ عضو دارد که عمده شرکت‌های فعال در این حوزه را دربرمی گیرد و در مجموعه شرکت‌های عضو انجمن، حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد شده است، همچنین به‌صورت غیرمستقیم تعداد بسیار بیشتری از افراد به‌واسطه فعالیت‌های شرکت‌های آب آشامیدنی و بسته‌بندی اشتغالزایی دارند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *