اهم اخبار

دستیابی به فن‌آوری تولید موفقیت‌آمیز آناناس در ایستگاه چابهار

بدون دیدگاه

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان به فن‌آوری تولید موفقیت‌آمیز آناناس در ایستگاه چابهار دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان تات، با تلاش شبانه‌روزی، محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان توانستند به فن‌آوری تولید و تکثیر موفقیت‌آمیز میوه آناناس در ایستگاه چابهار دست یابند.

خالد میری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: محققان این مرکز کشت و تولید آناناس از سال ۱۳۹۶ را آغاز کرده و هم‌اکنون با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه نوع بستر، تراکم کاشت و تغذیه مناسب آن، به تولید موفقیت‌آمیز این محصول دست یافته‌اند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان بیان داشت: مشخص شده که این میوه مغذی، لوکس و پرطرفدار به راحتی در زیر پوشش توری یا شیدهوس‌ها قابل تولید و از عملکرد کمی و کیفی مطلوبی نیز برخوردار است.

میری با توجه به پتانسیل بالای تولید این محصول در شرایط اقلیمی خاص بالاخص در جنوب کشور گفت: صرفه اقتصادی و بهره‌وری مطلوب می‌تواند این محصول را برای معرفی به بهره‌برداران و علاقه‌مندان تولید این میوه مفید، به عنوان الگوی کشت مناسب بخصوص در گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی تبدیل کند.

لازم به ذکر است؛ در راستای توسعه کشت آناناس در منطقه، هم‌اکنون نهال آن به روش ریز ازدیادی یا کشت بافت در آزمایشگاه کشت بافت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در حال تولید است.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *