اهم اخبار

رئیس اتاق کرج: آزمایشگاه‌های سنجش سلامت محصولات کشاورزی در البرز راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه

پرهام رضایی راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی کشاورزی در استان البرز را ضروری دانست و از پیگیری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ رئیس اتاق کرج با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی کشاورزی در البرز گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با همکاری آزمایشگاه‌های همکار آزمون استان به دنبال عملیاتی شدن این تصمیم هستند.

 پرهام رضایی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز در مورد تسهیل صدور گواهی سلامت توسط سازمان غذا و دارو به‌عنوان پیش‌نیاز صدور گواهی قرنطینه برای محصولات گیاهی صادراتی به کشور روسیه گفت: بر اساس گزارش معاونت غذا و داروی استان در حال حاضر تأیید سلامت تمامی محصولات گیاهی صادراتی توسط سازمان غذا و دارو منتفی است.

وی ادامه داد: با توجه به نامه ارائه شده در اول اسفندماه سال جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شده است که تنها برای محصولاتی مشتمل بر گوجه‌فرنگی، خیار، بادمجان، سیب‌درختی و فلفل پروانه بهداشتی مبنی بر تأیید سلامت محصول توسط سازمان غذا و دارو صادر شود.

رئیس اتاق کرج راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی کشاورزی در استان البرز را ضروری دانست و از پیگیری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: در سطح استان جلساتی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه معاونت غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار آزمون برگزار و پتانسیل‌های البرز در راستای تعیین سلامت محصولات و صدور گواهی سلامت برای محصولات صادراتی کشاورزی از مبدأ استان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

وی توضیح داد: فهرستی از اسامی آزمایشگاه‌های همکار آزمون فعال در البرز که می‌توانند در کنار معاونت غذا و دارو استان در فرآیند تعیین و صدور گواهی سلامت محصولات کشاورزی صادراتی استان اقدامات لازم را انجام داده و فعالیت کنند، به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده است.

رضایی در ادامه تشریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در معاونت غذا و دارو با همکاری آزمایشگاه‌های مربوطه به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع سنجش سلامت محصولات صادراتی و صدور گواهی برای آن اقلام در جهت تسهیل فرآیندها هستند.

وی افزود: مسئولان حوزه معاونت و غذا و دارو استان پیش فاکتور خرید دستگاه‌های موردنیاز راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع را دریافت کرده و به‌واسطه وزارت بهداشت با مجموعه‌هایی هماهنگ شده‌اند تا از طریق هیات امنای ارزی استان خرید این دستگاه‌ها و تجهیزات مربوطه انجام شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق بازرگانی ایران

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *