اهم اخبار

رئیس اتحادیه بارفروشان:۶۰ درصد سیب زمینی تولیدی در انبار‌ها موجود است

بدون دیدگاه

اکبر یاوری گفت: هم اکنون ۶۰ درصد سیب زمینی تولیدی در انبار‌ها موجود است که به دلیل مازاد تولید، خرید تضمینی هرچه سریع‌تر باید انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر یاوری از تعادل بازار گوجه فرنگی خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۷ تا ۱۳ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به برداشت گوجه فرنگی از استان هرمزگان و افزایش کشت گوجه فرنگی باید تمهیداتی در راستای حمایت از کشاورزان اتخاذ شود.

یاوری قیمت کنونی هر کیلو پیاز زرد را ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان و پیاز شیری را ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت پیاز نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه بار فروشان قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی را ۶ تا ۱۰ هزارتومان اعلام کرد.

او درباره آخرین وضعیت تولید سیب زمینی گفت: بنابر آمار سالانه ۵ تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی تولید می‌شود که به دلیل مازاد تولید ۶۰ درصد سیب زمینی داخل انبارها موجود است.

یاوری گفت: همه ساله ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن سیب زمینی صادر می‌شود، اما به دلیل مازاد تولید و عرضه سیب زمینی نو، خرید تضمینی و هدایت به سمت صنایع تبدیلی در راستای حمایت از کشاورزان امری ضروری است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *