اهم اخبار

رئیس انجمن‌ صنفی گاوداران ایران: ۱۱.۷ میلیون تن شیر خام سالانه در کشور تولید می‌شود

بدون دیدگاه

احمد مقدسی گفت: طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی ۱۱.۷ میلیون تن شیر خام سالانه در کشور تولید می‌شود که نیاز داخلی صنعت لبنیات را پوشش می‌دهد و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ سید احمد مقدسی درباره میزان تولید شیر خام، افزود: طبق نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید هر ساله قیمت شیر خام توسط شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های ابلاغی محصولات کشاورزی تعیین تکلیف می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های ابلاغی محصولات کشاورزی سال گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم شیر خام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی، ۳ درصد پروتئین و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، ۱۵ هزار تومان تعیین و ابلاغ شده بود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: امسال نیز براساس تصمیم گیری این شورا قیمت هر کیلوگرم شیرخام تعیین شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

مقدسی با بیان اینکه ۶۰ درصد تغذیه دام شیری و گوشتی را یونجه و ذرت علوفه‌ای تشکیل می‌دهد، گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی مورد نیاز این صنعت در کشور موجود است، اما تولیدکنندگان با افزایش نرخ یونجه و ذرت علوفه‌ای روبرو شده‌اند، اما تولید کنندگان این صنعت با افزایش نرخ یونجه و ذرت علوفه ای روبرو شده اند.

وی بیان کرد: امسال قیمت هر کیلوگرم یونجه به حدود ۱۶ هزار تومان و ذرت علوفه ای به حدود ۴ هزار تومان رسیده که این امر نگرانی هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *