اهم اخبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان: ۷۰ درصد زیتون طارم زنجان کنسرو می‌شود

بدون دیدگاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال ۷۰ درصد محصول زیتون برداشتی استان به کنسرو تبدیل و ۳۰ درصد روغن کشی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ روح‌اله حسنی در ارتباط با کاهش برداشت محصول زیتون در استان، افزود: با توجه به اینکه در سال قبل، باغهای زیتون حدود سه برابر حد معمول، محصول داده بود در سال جاری با کاهش شدید محصول مواجه شدیم که از قبل قابل پیش بینی بود.

وی در ارتباط با برنامه جهاد کشاورزی در حمایت از زیتون‌کاران، گفت: این برنامه‌ها در بخش های مختلف جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود که در بخش زراعت شامل تلاش در راستای تامین به موقع کودهای مورد نیاز است.

حسنی ادامه داد: در حوزه باغبانی هم پیگیری کشت باغهای زیتون در اراضی شیب‌دار، طرح اصلاح و احیای باغهای زیتون، توزیع نهال یارانه‌دار و حمایت تسهیلاتی و کارشناسی از احداث گلخانه‌های صنعتی و گلخانه‌های خانگی توسط جهاد کشاورزی در حال انجام است.

برداشت ۲۱ هزار تن زیتون از باغهای شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم نیز در این باره گفت: امسال ۲۱ هزار تن زیتون از باغهای شهرستان برداشت می‌شود.

منوچهر یارمحمدی با بیان اینکه ارقام زیتون داخلی مورد کشت در شهرستان طارم شامل زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است، افزود: رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد زیر کشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار هکتار از کل باغهای زیتون شهرستان بارده است، گفت: سال گذشته با توجه به افزایش تولید زیتون، مازاد تولید زیتون را در منطقه شاهد بودیم.

هشت هزار و ۷۰۰ نفر بهره‌بردار زیتون در شهرستان طارم هستند.

در حال حاضر ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد سنتی تولید زیتون در استان زنجان فعالیت می کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *