اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی در گفتگو با اگروفودنیوز: با ادامه روند کنونی،آینده تولید کشور با بحران مواجه خواهد شد

بدون دیدگاه

دکتر پرویز جهانگیری معتقد است تورم و نوسانات نرخ ارز آینده تولید در کشور را دچار سردرگمی و آسیب‌های جدی خواهد نمود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، رئیس هیئت مدیره انجمن افزودنی های صنایع غذایی در خصوص تاثیر نوسانات ارزی اخیر بر روند تولید و صادرات محصولات غذایی به خبرنگار ما گفت: هر برنامه ریزی برای رسیدن به هدف مستلزم ثبات و آرامش در کشور می‌باشد تا بتوان نسبت به حصول برنامه‌های از پیش تعیین شده اقدام نمود.

جهانگیری عنوان کرد: عدم وجود ثبات، اجرای هر برنامه‌ای را دشوار و گاهی غیر ممکن می‌کند. در کشور ما تولیدکننده تمامی انرژی و تفکرش صرفا برای مقابله با بحران و جلوگیری از زیان است، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تولیدکنندگان نیست و برنامه ای برای حمایت از آنها وجود ندارد.

این کارآفرین صنعت غذای کشور بیان کرد: هر روز برخی از مسئولین بی تجربه و بی تفاوت با عملکردهای غیر کارشناسی و غیر علمی باری به مشکلات تولیدکنندگان می‌افزایند. هر روز فضای کسب و کار را بر خلاف مصوبات و هشدار برخی از مسئولین مسمومتر می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی پارس استا در ادامه گفت: در گذشته هر سازمانی مسئول عملکرد خود بود ولی طی دو سال اخیر شاهد شکل گرفتن یک دومینو هستیم. به عبارتی اگر تولیدکننده با یک سازمان دچار مشکل جزیی شود و مشکلش با آن سازمان حل نگردد قادر به ادامه تولید نخواهد بود و در این حالت بقیه مسئولین متاسفانه بی تفاوت می‌شوند و اگر تولیدکننده نتواند نسبت به حل مشکل ناچیز خود اقدام نماید محکوم به توقف تولید و تعطیلی واحد خود خواهد بود.

جهانگیری در پاسخ به اگروفودنیوز که با ادامه این روند، تامین مواد اولیه صنایع غذایی با چه چالش هایی مواجه خواهد بود گفت: عدم وجود آرامش و ثبات در بازار ارز به این مشکلات خواهد افزود. مخصوصا که مسئولین در این مورد بدون مطالعه و بررسی عمل می‌نمایند و به طور ساعتی بخشنامه صادر می‌کنند. یقینا در چنین شرایطی همه چیز بحرانی می‌شود و امکان هیچگونه برنامه‌ریزی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در شرایط تورمی موجود اگر تولید کننده‌ای بتواند موجودیت خود را حفظ کند و دچار ورشکستگی نشود میبایست لوح تقدیر دریافت کند.

پرویز جهانگیری در پایان خاطرنشان شد: تولیدکننده ناچار به فروش تولیدات روزانه خود می‌باشد ولی با تورم افسار گسیخته، قادر به جایگزینی کالای از دست رفته خود نیست و بنابراین فقط می‌توان گفت که نوسانات ارز و تورم یقینا آینده تولید در کشور را دچار سردرگمی و آسیب‌های جدی خواهد نمود.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *