اهم اخبار

“شهرام راهب” مدیرعامل گروه صنعتی راهب در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: حفظ بازارهای صادراتی با حمایت از کشاورزان +ویدئو

بدون دیدگاه

شهرام راهب می‌گوید: افزایش قیمت گل محمدی در کشور، توان رقابت با ترکیه و بلغارستان را کاهش داده و بسیاری از بازارهای صادراتی را از دست داده‌ایم.

جهت مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک نمایید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، شهرام راهب مدیرعامل گروه صنعتی راهب(ایران گلاب) در حاشیه دومین اجلاس تجارت غذا گفت: بیش از نیم قرن پیش، شرکت ایران گلاب توسط مرحوم حاج مجید راهب در کاشان به صورت سنتی راه اندازی شد و اکنون شرکت ایران گلاب یکی از بزرگترین کارخانه های تقطیر در جهان با ظرفیت چهارصد تن گل محمدی در روز شناخته شده است.

راهب بیان کرد: با قلمه گل محمدی در گلخانه‌ها، غنچه گل برداشت و محصولات ایران گلاب از تقطیر گل تازه تولید می‌شود. گلاب، شربت و داروهای گیاهی از گل محمدی به دست می آید و عطر گل محمدی نیز به سراسر دنیا مخصوصا کشورهای اروپایی که در صنعت آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند، صادر می‌شود.

مدیرعامل گلاب ربیع با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها، مشتریان خارجی با مشکل پرداخت مالی مواجه هستند افزود: صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات نیز به دلیل تاخیر در دریافت ارز از مشتریان تحت فشار هستند.

راهب ضمن بیان اینکه قیمت گل محمدی در ترکیه و بلغارستان کیلویی بین شصت تا هشتاد سنت و در ایران هفتادهزار تومان در یک کیلو است، گفت: افزایش قیمت گل محمدی در کشور، توان رقابت با ترکیه و بلغارستان را کاهش داده و بسیاری از بازارهای صادراتی را از دست داده‌ایم.

این فعال صنعت غذا عنوان کرد: دولت با تامین کود مورد نیاز کشاورزان و یا پرداخت سوبسید، هزینه آنها را کاهش داده و به برداشت محصول با کیفیت کمک کند.

راهب در ادامه افزود: در حال حاضر برداشت گل محمدی در مزارع این مجموعه بیش از شش تن در هکتار است ولی کشاورزان محلی یک و نیم تا دو تن در هکتار برداشت می‌کنند که امیدواریم با حمایت دولت به رقم بالاتری برسد.

وی ضمن حمایت از انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهبود روابط خارجی و لغو تحریم‌های موجود، علاوه بر تاثیر مثبت در وضعیت معیشت مردم، تجارت بین الملل و بازگشت ارز حاصل از صادرات را نیز برای صادرکنندگان تسهیل می‌بخشد.

مدیرعامل گروه صنعتی راهب اظهار کرد: برای کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه و رقابت در بازارهای بین المللی، دولت باید از کشاورزان حمایت کند.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *