اهم اخبار

“محسن احتشام” مدیرعامل گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: جای خالی تجار خارجی در نمایشگاه ایران اگروفود+ویدئو

بدون دیدگاه

محسن احتشام می‌گوید: حضور بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه‌های تخصصی به معرفی و توسعه صادرات محصولات کمک شایانی خواهد کرد.

برای مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک نمایید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر محسن احتشام مدیرعامل گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی ایران اگروفود با اشاره به اینکه در زعفران یکی از چند محصول استراتژیک کشورمان است، گفت: ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا است که زعفران را با بهترین کیفیت تولید می کند.

احتشام با بیان اینکه بیش از نود و پنج درصد زعفران دنیا در ایران و در سطحی به مساحت ۱۳۰هزار هکتار کشت می‌شود، گفت: طبق آخرین آمار، سال گذشته حدود دویست و هجده تن زعفران به اقصی نقاط جهان صادر شده که پنج مقصد عمده صادراتی زعفران ایران کشورهای چین، اسپانیا، امارات و افغانستان بوده است.

وی صادرات زعفران ایرانی از افغانستان به نام خود آنها را نکته قابل تاملی دانست و گفت: تعرفه ورود زعفران ایران به هند سی و سه درصد اما تعرفه واردات زعفران از افغانستان به هند صفر است که در اثر عدم برقراری تعرفه ترجیحی، این رقبا را برای خود ایجاد می‌کنیم و بازارهای هدف بزرگی مانند هند را از دست می‌دهیم.

این فعال صنعت غذا عنوان کرد: با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و شورای ملی زعفران برند جمعی و ملی زعفران برای کنترل اصالت و کیفیت زعفران صادراتی ایران ثبت خواهد شد و سپس به سمت جایگاه یابی زعفران در سطح بازار جهانی خواهیم رفت تا زعفران را با نام ایران در جهان پرآوازه کنیم.

احتشام با بیان اینکه جایگاه یابی قلب راهبردی بازاریابی و برندسازی برای زعفران و کلیه محصولات کشاورزی کشور است و با همکاری سازمان مالکیت معنوی این اتفاق خواهد افتاد، گفت: باید به دنبال زنجیره ارزش در محصولاتی مانند زعفران، پسته، خرما و گیاهان دارویی باشیم تا کشاورزان نیز سود بیشتری دریافت کنند.

وی اظهار کرد: با تولید محصولات جدید از زعفران و ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری بیشتری خواهیم داشت و به عنوان تامین کننده زعفران، توانمندی تولید محصول با کیفیت را در کشور داریم.

مدیرعامل گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن گفت: در تولید محصول زرشک نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و حداقل بیست و دو هزار تن تولید زرشک بی‌دانه در خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول است اما علی رغم این حجم تولید میزان صادرات بسیار اندک است که سال گذشته دویست تن صادرات زرشک صورت گرفته است.

احتشام با بیان اینکه باید برای صادرات محصولات کشاورزی به دنیا بازارسازی شود و با برند سازی و معرفی، جایگاهی برای محصولات ایجاد گردد، افزود: بی تردید باز شدن درب بازارهای جهانی به روی هر محصولی، تقاضای آن محصول را افزایش داده و به قیمت بالاتر و درآمدی بیشتر منتهی می‌شود.

وی نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال بازدیدکنندگان بیشتری حضور داشتند ولی در مقایسه با نمایشگاه گلفود دبی انتظار حضور بازدیدکنندگان خارجی بیشتری را داشتیم که امیدواریم مسئولین به این مورد بیشتر توجه کنند و مانند نمایشگاه اکسپو بازدیدکنندگان خارجی بیشتری برای سالهای آتی دعوت نمایند.

این صادرکننده نمونه کشور خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه برای توسعه صادرات محصولات غذایی و محصولات کشاورزی است پس باید به صنعت غذا توجه بیشتری شده و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این صنعت استفاده شود.

محسن احتشام در پایان گفت: زعفران تروند با تلاش کشاورزان زحمت کش و از با کیفیت ترین محصولات تولید می‌شود که چندین سال به عنوان صادرکننده نمونه و برتر در سطح جهانی انتخاب شده است و با توجه به حضور محصولات غیر اصل در بازار، مصرف‌کنندگان از محصولاتی استفاده کنند که دارای استانداردهای لازم باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *