اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷ کیلو رسید

بدون دیدگاه

افشین صدردادرس گفت: بنابر آمار با احتساب کشتار دام در کشتارگاه های رسمی و میزان واردات، سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور به ۷ کیلوگرم رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین صدردادرس گفت: میزان تولید و کشتار دام کاهش یافته است به طوریکه در سال گذشته کشتار رسمی دام در کشتارگاه ها با احتساب ۲۸هزارتن دام زنده وارداتی، ۴۷۲ هزارتن بود. درحالیکه مسئولان وزارت جهاد همچنان معتقدند که ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود.

صدردادرس با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۹ هزارتن گوشت گرم و منجمد وارد کشور شده است، افزود: با توجه به کشتار دام در کشتارگاه های رسمی و همچنین عدم صادرات دام، سرانه مصرف گوشت با احتساب جمعیت کشور ۷ کیلو بوده است. گفتنی است که آمار مهاجران غیرقانونی یا قاچاق دام به سبب فقدان اطلاعات و آمار دقیق محاسبه نشده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: با احتساب جمعیت ۸۵ میلیونی در صورت افزایش سرانه مصرف به ۱۲ کیلو، یک میلیون و ۲۶ هزارتن گوشت قرمز نیاز داریم.

او گفت: در سال ۲۰۲۲ بر مبنای گزارشات فائو میانگین مصرف گوشت قرمز در دنیا ۴۱ کیلو بود، لذا در گام اول تلاشمان برآن است که به سرانه ۱۲ کیلو قبل و سپس ۴۱ کیلو میانگین جهانی برسیم که دستیابی به آن نیازمند یک سری تصمیمات و الزامات است که برنامه و اقدامات اجرایی نیاز دارد که سهم الوصول است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *