اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم‌آبی: برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰هزار تن ماهی گرم‌آبی/ خطر گرمای تابستان در کمین تولیدکنندگان

بدون دیدگاه

علی الویری با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰هزار تن ماهی گرم‌آبی، گفت: گرمای تابستانی وضعیت ماهیان گرم آبی را از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور متاثر کرده است و روند تولید این ماهیان را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از اتاق تعاون ایران، «علی الویری» افزود: به‌دلیل دمای بالای آب در ماه های گرم سال، شاهد تجمیع گاز آمونیاک در کف استخرهای مزارع پرورش ماهیان گرم آبی هستیم و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرم‌آبی کشور با اشاره به پیچیدگی های صنعت پرورش ماهی، اظهار داشت: با افزایش دما، در سطوح پایین آب، گاز آمونیاک ایجاد می شود که باید از استخرهای تولید ماهی خارج شود که هزینه های قابل توجهی را بر تولیدکنندگان تحمیل می کند.

وی تصریح‌کرد: استخراج این گاز، نیاز به فناوری داشته که افزایش هزینه در روند تولید را موجب می شود و در نهایت در قیمت تمام شده ماهیان گرم آبی تاثیرگذار است.

این مقام صنفی با اشاره به آمار تولید ماهیان گرم‌آبی، گفت: ۵۰ درصد تولید ماهیان گرم آبی مربوط به ماهی آزاد و آزاد سرگنده است که مصرف داخل کشور دارد و ۵۰ درصد دیگر شامل سفید پرورشی، کپور و تیلاپیا می‌شود.

الویری با تاکید بر صادرات بخش عمده ای از تولید ماهیان گرم آبی، گفت: بخشی از ماهیان گرم آبی امسال هم به عراق صادر می شود و نیاز به حمایت دیپلماسی دولت دارد و اگر این حمایت به‌صورت متداوم انجام شود سالیانه ارز قابل توجهی به کشور وارد خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آمار سال گذشته ۲۰۰ هزار تن ماهی گرم آبی در کشور تولید شده و امسال نیز برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار تن است هرچند در صورت تامین بازار، امکان افزایش ۵۰ درصدی تولید وجود دارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *