اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: خرید تضمینی گندم به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید

بدون دیدگاه

علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۱۲ استان کشور خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۴۶ همت از کشاورزان ۱۲ استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از بارش های اخیر و تاخیر در برداشت، کمی عقب هستیم.

او از پرداخت ۵ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲.۳ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت شده که با وجود گذشت ۶۳ روز از اولین برداشت، میزان پرداخت بسیار ناچیز است.

ایمانی ادامه داد: استان خوزستان با یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن خرید پیشرو در خرید تضمینی گندم است، درحالیکه اگر سیل در این استان اتفاق نمی افتد، میزان خرید به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این استان می رسید.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کماکان پیگیر مطالبات گندمکاران هستیم،افزود: در سال های گذشته بخشی از مطالبات هرچند اندک توسط بازرگانی دولتی پرداخت می شد و از طرفی بانک مرکزی، بانک های تابع را مجاب به پرداخت رقمی به عنوان کمک به دولت کرده بود، درحالیکه امسال پرداخت را به سازمان هدفمندی گره زدند که براساس پیگیری های صورت گرفته قرار است که هفته آینده بخشی از مطالبات پرداخت شود.

او گفت: با توجه به خرید نهاده های کشاورزی بصورت وعده ای و تاخیر در بدهی بانک ها انتظار می رود که هرچه سریع تر مطالبات گندمکاران پرداخت شود تا گندم از چرخه خرید تضمینی خارج نشود و همواره به سبب شرایط مساعد تولید، کام مردم با خودکفایی گندم شیرین شود چرا‌که با ورود به پیک برداشت نگران استمرار در تاخیر پرداخت مطالبات هستیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *