اهم اخبار

مدیرعامل صنایع غذایی اصالت در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: هزینه‌های تولید صنایع غذایی و خدمات آن با درآمد همخوانی ندارد+ویدئو

بدون دیدگاه

امیرمسعود هادی پور می‌گوید: تولیدکنندگان برای بقا حاشیه سود کم را در نظر می‌گیرند ولی چالش‌های موجود برخی کارخانجات را به تعطیلی کشانده است.

جهت مشاهده ویدئو، فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک نمایید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)،مهندس امیر مسعود هادی پور مدیرعامل گروه صنایع غذایی اصالت در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی ایران اگروفود در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: این کارخانه از سال ۱۳۶۱ تاسیس شده و به بهره برداری رسیده است و با تولید ۲ الی ۳ محصول مربا و ترشی فعالیت خود را آغاز کرد.

هادی پور بیان کرد: در حال حاضر تعداد محصولات تولیدی به حدود هشتاد قلم رسیده است که شامل انواع سس‌، مربا محصولات کنسروی، رب گوجه فرنگی، شربت‌ها، آب لیمو و آبغوره می‌باشد که تولید محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب از اهداف صنایع غذایی اصالت است.

وی گفت: فعالیت این مجموعه با ۱۵ نیرو آغاز شد و در حال حاضر حدود هفتصد نفر به طور مستقیم در خط تولید و بخش فروش مشغول به کار هستند و به طور غیرمستقیم حدود ۳هزار نفر اشتغال دارند.

رئیس هیئت مدیره اصالت عنوان کرد: محصولات تولیدی به قاره استرالیا، کانادا، کشورهای اروپایی و کشورهای عربی از جمله عراق، کویت، قطر و عمان و دبی صادر می‌شود. در بغداد و اقلیم کردستان نیز چند نمایندگی داریم.

هادی پور تورم و افزایش قیمت‌ها را چالش اصلی صنعت غذا برشمرد و افزود: از یک طرف افزایش نقدینگی و از طرف دیگر رشد اقتصاد ۲٫۵درصدی و در عین حال کاهش قدرت خرید مردم و افزایش دایمی هزینه‌های تولید و خدمات، تولیدکنندگان را در بخش فروش دچار مشکل کرده است.

وی در ادامه گفت: عملکرد انقباضی بانک‌ها، افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد نیروی کار باعث شده که تولیدکنندگان هر ساله با چالش عدم وجود نقدینگی در سرمایه در گردش مواجه باشند. تولیدکننده حتی به میزان سال گذشته نیز نمی‌تواند مواد اولیه خود را تهیه نماید و برای پرداخت دستمزد نیروهای شاغل خود قادر به تولید کمتر از سال گذشته هم نخواهد بود.

این فعال صنعت غذای کشور اظهار کرد: مشکلات موجود، تولید را با ضرر مواجه می‌کند و در برخی مواقع منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود ولی مسئولین ذی‌ربط تلاشی برای حل این مشکلات نمی‌کنند.

هادی پور در خصوص قیمت گذاری دستوری گفت: در تمام دنیا قیمت کالا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود ولی در ایران به دلیل قیمت‌گذاری دستوری تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت محصولات خود را ندارند و در پرداخت هزینه‌های جاری با مشکل مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گوش شنوایی برای مشکلات صنعتگران وجود ندارد و فقط دستور از مقامات صادر می‌شود حتی در بیشتر مواقع حرفشان با عملکردشان هماهنگی ندارد.

امیرمسعود هادی پور در پایان از مصرف‌کنندگانی که محصولات اصالت را انتخاب می‌کنند قدردانی کرد و گفت: تجربه مصرف کننده بهتر از هر تبلیغی است و هدفمان ارائه بهترین محصولات است و آماده دریافت هر پیشنهاد و انتقادی هستیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *